پیش بینی زلزله با GPS

۹,۹۰۰ تومان

محصول باکیفیت

محصول با کیفیت

پرداخت امن و آنلاین

دانلود پس از پرداخت

ضمانت بازگشت وجه

ضمانت بازگشت وجه

دانش بشری نه تنها برای جلوگیری از بروز زلزله کافی نیست ، بلکه حتی پیش بینی وقوع آن نیز در حال حاضر امکان پذیر نمی باشد . در این صورت دو راه بیشتر باقی نیست : تسلیم شدن در برابر این رویداد طبیعی و یا مقابله ی منطقی و اصولی با آن در جهت کاهش هرچه بیشتر خسارت احتمالی. تسلیم ماندن در مقابل زلزله از هیچ پایگاه عقلی ، قانونی و شرعی برخوردار نیست . پس باید به مقابله ی منطقی و علمی با آن برخاست .
تجربه ی کشور های پیشرفته ی دنیا موید این نکته است که با تدبیر ،‌برنامه ریزی واقدام به موقع می توان عوارض ناشی از وقوع زلزله را به میزان شگفت انگیزی کاهش داد. تفاوت میزان خسارات زلزله های مشابه در کشورهای مختلف دنیا به وضوح مشخص می سازد که می توان با به کار گیری تمهیدات لازم بر عوارض سهمگین زلزله فائق آمد.
برنامه های مقابله با زلزله موقعی می تواند موثر وکارساز باشد که ضمن برخورداری از جامعیت واستمرار ، عزم ملی را برای تحقق و اجرا، به همراه داشته باشد. درتدوین راهکارهای مواجهه با زلزله نیز می توان از تجربیات دیگر کشورهای جهان استفاده نمود . مروری گذرا به مجموعه اقدامات دیگر کشورها مشخص می سازد که درمواجهه و مقابله با عوارض زلزله ، روش های کم وبیش مشابهی به کار گرفته شده اند.
روش جدیدی با استفاده از بررسی تغییرات زمانی شبکه های مثلث بندی شده با GPS برای پیش بینی زلزله ابداع شده است . وقتی که حداکثر نسبت تغییرات و جهت در یک دوره زمانی مشاهدات از مقدار مشخصی تجاوز نماید طی یک تا شش ماه وقوع زلزله پیش بینی می گردد . آزمایش های انجام شده روی مثلث های انتخابی از شبکه ایستگاه های GPS ایجاد شده توسط سازمان نقشه برداری ژاپن که مشتمل بر ۱۲۰۰ ایستگاه در سراسر کشور ژاپن است بیانگر و مناسب بودن این روش باری پیش بینی زلزله و فوران های آتشفشان می باشد .
پیش بینی زلزله سالیان زیادی است که یکی از مشکلات حل نشده علمی است تا کنون تصور می شد که پیش بینی زلزله با استفاده از داده های GPS مشکل است . بر اساس اظهارنظر متخصصان ژئودزی و زلزله ، دقت اندازه گیری طول مورد نیاز، ۱ میلیمتر در ۱۰۰ کیلومتر است در صورتی که دقت اندازه گیری GPS یک میلیمتر در یک کیلومتر است . دقت ارتفاعی نیز از اهمیت خاصی برخوردار است و روش های ترازیابی متداول محدودیت ها زیر را دارد :
– ترازیابی و تجزیه و تحلیل حرکت پوسته ماه ها طول می کشد .
– مشاهدات به صورت همزمان انجام نمی گیرد .
– مناطقی با وسعت محدود را می توان اندازه گیری نمود .
درمقابل این محدودیت ها اندازه گیری همزمان و پیوسته و تجزیه و تحلیل سه بعدی مناطق وسیع با GPS از دقت کافی مدنظر دانشمندان برای مطالعات زلزله توسط دانشمندان برخوردار نیست …

فهرست محتوا :
مقدمه
نشانگرهای پیش بینی
آستانه
آزمایش
آشکار سازی دائم
نتیجه گیری
عکس ها

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پیش بینی زلزله با GPS”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین ها

محصولات مرتبط

شما اینجا هستید :