طرح توجیهی تولید بلندگو وسایل صوتی و تصویری

۹۹,۰۰۰ تومان

محصول باکیفیت

محصول با کیفیت

پرداخت امن و آنلاین

دانلود پس از پرداخت

ضمانت بازگشت وجه

ضمانت بازگشت وجه

مقدمه

یکی از مهمترین مشخصات یک بلندگو داشتن کیفیت صدا می باشد که در این رابطه سنجش پاسخ فرکانس یک بلندگو که روش مناسبی برای ارزیابی وعملکرد آن محسوب می شود.

سازندگان بلندگو از اتاقهای خاصی که به اتاق بدون پژواک موسوم هستند، برای سنجش کیفیت انواع مختلف بلندگو استفاده می کنند. جداره داخلی این اتاق ها (دیوارها، سقف و کف) با پوشش های نرم و برجسته ای که به شکل کوره هستند پوشیده شده است. این پوشش امواج صوتی را جذب کرده و از انعکاس امواج جلوگیری خواهد نمود.

برای قراردادن میکروفون ها و سایر سنجش دیگر، یک کف مشبک ( متشکل از تور سیمی ) در فاصله کمی از کف اتاق به صورت معلق نصب می شود.

معرفی تولید بلندگو وسایل صوتی و تصویری

بلندگو وسیله ای برای پخش صداهای مختلف است این وسیله انرژی سیگنال های الکتریکی را به انرژی صوتی تبدیل می نماید. فشار و تناوب تغییرات فشار دو فاکتور مهم است که مشخص کننده نوع و کیفیت امواج صوتی می شود زیرا تشخیص امواج با توجه به دو فاکتور اصلی ذکر شده می باشد.

تغییر فاکتورهای صوتی مختلف که بر روی گوش تأثیر می گذارد دارای محدوده بسیار وسیع بوده و تناوب تغییرات مضربی ۱۰ و فشار مضربی از ۱۰ و قدرت مضربی از ۱۰ می باشد.

اصوات صوتی که توسط بلندگوها و صحبت کردن بوجود می آید در محدوده فوق بوده و بدین جهت به راحتی قابل تشخیص و تفکیک است.

تقسیم بندی و ساختمان اصلی بلندگوها :

بلند گوها معمولاً بر اساس ساختمان و طراحی به سه جزء اصلی شامل موتور، دیافراگم و کنترل توزیع صوت تقسیم می شوند.

موتور عمل تبدیل انرژی الکتریکی را به عهده دارد که در نوع اول مغناطیس، هسته و سیم پیچ، موتور را تشکیل می دهند. با عبور جریان سیگنالهای الکتریکی هسته را به حرکت در می آورد که باعث حرکت دیافراگم شده و این عمل باعث جابجا شدن هوا و ایجاد امواج صوتی می شود.

جزء سوم بلندگو به صورت غیر قابل و خشک بوده که محل توزیع و پخش صحیح امواج صوتی را انجام می دهد به طوری که از تداخل امواج جلو و عقب جلوگیری کرده و صدای حامل را در جهتی که بیشتر بایستی شنیده شود هدایت می کند.

در نوع اول موتور می تواند در داخل مغناطیس قرار گیرد یا آنکه مغناطیس در داخل هسته واقع شود. که در هر قسمت عبور جریان برق از داخل کویل که در بین مغناطیس و هسته قرار دارد باعث حرکت هسته می گردد.

قبلاً این نوع موتورها را بیشتر به صورت مغناطیس در داخل هسته می سازند و هسته مانند یک قالب مغناطیس را احاطه می کند که این نوع را Alnico می گویند. که امروزه بیشتر از نوع Ferrite که هسته در داخل مغناطیس واقع شده است استفاده می شود.

بلندگو وسایل صوتی و تصویری

در این نوع بلندگو، صفحه انتقال از نوعی کاغذ به نام (Con paper )  تشکیل شده است.

بلندگوهای وسایل صوتی و تصویری  بالاترین ظرفیت بلندگوهای تولیدی جهان را تشکیل می دهند.

بلندگوی فلزی: در این نوع بلندگو، صفحه انتقال از جنس فلز و به شکل شیپور است.

بلندگوی پلاستیکی: در این نوع بلندگو، دیافراگم پلاستیکی وجود دارد که برای فرکانسهای بالا به کار برده می شود.

سوابق تولید بلندگو وسایل صوتی و تصویری

نیاز انسان به بلندگو زمانی به اوج خود رسید که انسان می خواست در جمع برای دیگران صحبت کند و می بایستی که فریاد نزند که این کار در مواقعی نیز چاره ساز نبود.

این وسیله در سالهای نخست به صورت ابتدایی که به شکل مخروط بود ساخته می شد و با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و صنعت ساخت بلندگو پیشرفت چشم گیری پیدا نمود و هر روز شکل جدید تری به خود گرفت.

با اختراع وسایل صوتی برای پخش صدای قابل فهم به بلندگو بود تا اینکه امروزه بلندگوهایی در شکلها و اندازه های مختلف ساخته و به بازار عرضه می شود.

بسیاری از کشورها نظیر چین در ساخت بلندگو تولید چشم گیری پیدا کرده اند و قسمت عمده بازار در اختیار خود قرار داده است.

فرایند تولید بلندگو وسایل صوتی و تصویری

روش مناسب تولید متناسب باشرایط فنی واقتصادی برای ساخت بلندگوی وسایل صوتی و تصویری  شامل فرآیندهایی است که به کمک ماشین آلات و تجهیزات متداول است که به شیوه نیمه اتوماتیک عملیات تولید انجام می شود. به طور کلی مسئله حائز اهمیت در طراحی یک خط تولید نیمه اتوماتیک استفاده مناسب از دستگاه ها و نیروی انسانی در کنار هم و بهینه سازی هزینه های ثابت و در گردش و اشتغال زایی از این طرح است که در این راستا فرآیند تولید مورد بررسی قرار می گیرد.

۱- ساخت و کنترل قطعات اصلی

۲- ساخت قاب بلندگو

۳- آبکاری قطعات

۴- ساخت هسته روتور

۵- تولید دیافراگم

۶- تولید ماگنت

۷- تولید کویل (سیم پیچ)

۸- تولید کاغذ بلندگو

۹- مونتاژ نهایی و انبار محصول

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح توجیهی تولید بلندگو وسایل صوتی و تصویری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین ها

محصولات مرتبط

شما اینجا هستید :