حضرت مهدی (عج) دوازدهمین پیشوا

۱۶,۵۰۰ تومان

محصول باکیفیت

محصول با کیفیت

پرداخت امن و آنلاین

دانلود پس از پرداخت

ضمانت بازگشت وجه

ضمانت بازگشت وجه

دوازدهمین پیشوا

تا به حال شناخت عموم ما شیعیان از پیشوایان معصوم خویش بیشتر جنبه احساسی داشته تا جنبه منطقی و عقلی. دلیل این امر را در متن سیاست های حاکم بر جوامع شیعی باید جستجو کرد. البته مظلومیت امامان معصوم (ع) در تمام مقاطع تاریخی به طور طبیعی عواطف و احساسات شیعیان را بر انگیخه اما همین مسئله طبیعی که بیان گر عشق و علاقه واقعی شیعیان به امامان معصوم خود میباشد مورد سوء استفاده سیاست گذاران حاکم  واقع شده و گاه بر روی جنبه تخدیری آن تاکیدی آن بیشتری  صورت گرفته است. پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری پیامبر گونه حضرت امام خمینی (ره) که بازنگری در تمام زمینه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و … را اجتناب ناپذیر ساخت.  توجه صاحب نظران را به تامل و تعمق و ژرفنگری در زندگی امامان معصوم (ع) جلب کرد. بویژه که تبلور زمینه های فوق در متن زندگی این بزرگواران یا دیگر مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی در تحولات همه جانبه بوده الگوی دلپذیری از اسلام  ناب محمدی (ص) را به ما ارائه میدهد.

تولد

آفتاب وجود دوازدهمین امام در نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری، پرتو افکند و دل های شیعیان را به نور خویش روشن ساخت.
خلفای عباسی و کارگزاران حکومت شنیده بودند که امامان دوازده نفرند که آخرین آنها که فرزند امام حسن عسکری است غیبت طولانی خواهد داشت و او است که حکومت جهانی را تشکیل خواهد داد.

زندگی نامه

حاکمان ستمگر سخت در وحشت و ترس بودند و می خواستند جلو این کار را بگیرند ولی نمی دانستند که فرعون با آن همه قدرت و تواناییش و با آن کشتار و حشیانه اش از کودکان و نوزادان نتوانست جلو خواسته خداوند را بگیرد او به دنبال موسی خانه به خانه می گشت ولی گمشده اش را در دامن خود پرورش می داد. معتمد خلیفه عباسی و فرعون زمان از خانه امام مراقبت شدید می کرد و وقتی امام را مسموم و رنجور از زندان به خانه بردند. پنج نفر از درباریان را به همراهش کرد که مراقب باشند تا هر حادثه ای که در خانه وی اتفاق بیفتد به او گزارش کنند سپس گروهی از زنان قابله را به خانه امام فرستاد تا مراقب همسرش باشند.با شهادت امام ، سامرا غرق در آشوب و شیون شد و همه با تعطیل کردن محل های کار خود ، به سوی خانه امام به حرکت در آمدند و جنازه را با شکوه فراوان بر روی دست برای انجام مراسم بردند. خلیفه عباسی از حرکت سیل جمعیت به وحشت افتاده بود و سخت می کوشید که روی این جنایت سرپوش بگذارد و شهادت امام را یک مرگ طبیعی جلوه دهد. معتمد برادر خود را فرستاد تادر مراسم شرکت کند و از مردم گواهی بگیرد که کسی امام را نکشته است. از طرف دیگر دست به تقسیم اموال امام زد تا چنین وانمود کند که امام فرزندی از خود به جای نگذاشته است که بر او نماز بخواند و وارث اموالش باشد. ولی با همه کوشش ها ، فرمان خدا انجام پذیرفته بود و فرزند امام پنج سال داشت که پدرش شهید شد و با این سن به مقام امامت رسید همچنان که عیسی در گهواره به مقام نبوت رسید.

در همان سن وقتی جنازه پدرش را گذاشتند و عمویش جعفر که آدم خوبی نبود می خواست نماز بخواند، او را کنار زد و خود بر جنازه نماز خواند که پس از نماز از نظرها ناپدید گشت از زمان امام حسن عسکری ، شیعیان او رادر خانه پدر دیده و سفارشات او را درباره فرزند شنیده بودند و پس از شهادت پدر مدت ها محرمانه با حضرت تماس داشتند.

چگونگی تولد حضرت مهدی (عج)

حکیمه عمه امام حسن عسکری می گوید : در روز پنجشنبه نیمه شعبان به منزل پسر برادرم امام حسن عسکری رفته بودن وقتی خواستم خداحافظی کنم و بیرون بیایم ، امام فرمود : ای عمه عزیز امشب نزد ما باش که فرزندمان به دنیا خواهد آمد. من خوشحال شدم و خدمت نرجس رفتم ولی هیچ نشانه ای از بارداری نیافتم. با شگفت زدگی با خود می گفتم من که آثاری از تولد فرزند نمی بینم امام به نزدم آمد و فرمود : ای عمه افسرده مباش نرجس مانند مادر موسی و نوزاد مانند موسی است که محرمانه بدون نشانه و علامتی متولد خواهد شد برو به خدمت نرجس که اذان صبح فرزند خود را به دنیا می آورد من خوشحال شدن و در خدمت نرجس ماندم و همانطور که امام گفته بود پیش از طلوع آفتاب نشانه  تولد ظاهر شد و بین من واو هاله ای از نور وجود آمد که من نرجس را ندیدم من ترسیدم و از اطاق بیرون آمدم و به خدمت امام رفتم و جریان را گفتم حضرت لبخندی زد و فرمود چند لحظه بعد برگرد که او راخواهی دید. من به اطاق بازگشتم و دیدم نوزاد به سجده رفته و در حالیکه انگشتش را بطرف آسمان بلند کرده و خدای خود را به بزرگی و یگانگی می خواند و او را می ستاید.

فهرست محتوا :

مقدمه
تولد
چگونگی تولد حضرت مهدی (عج)
ماجرای مادرش نرجس
دوران زندگی حضرت مهدی (عج)
انتظار
معجزات حضرت مهدی (عج)
آیا یک انسان می تواند این همه عمر کند ؟
علائم ظهور
الف- روایاتی که جو قبل از ظهور را مشخص می سازد.
۱- شیوع ظلم و جور و فسق و گناه و بی دینی در سراسر جهان و در جوامع اسلامی
ب- حوادث پیش از ظهور
۲ و ۳ – خروج سفیانی و فرورفتن سپاه سفیانی به زمین
۴- خروج سید حسنی
۵- ندای آسمانی
۶- نزول عیسی مسیح(ع) و اقتدای او به حضرت مهدی (ع)
داستان مسجد جمکران به اختصار
شمایل و صفات امام زمان (عج)
درباره اوصاف آن حضرت چنین آمده است
نتیجه گیری

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “حضرت مهدی (عج) دوازدهمین پیشوا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین ها

محصولات مرتبط

شما اینجا هستید :