تجهیزات ترمزی لکوموتیوهای GE

۱۶,۵۰۰ تومان

محصول باکیفیت

محصول با کیفیت

پرداخت امن و آنلاین

دانلود پس از پرداخت

ضمانت بازگشت وجه

ضمانت بازگشت وجه

تجهیزات ترمزی لکوموتیوهای GE

مقدمه

پیشرفت روز افزون صنعت حمل و نقل ریلی در جهان که حاصل آن افزایش توان حمل مسافر و بار و همچنین دستیابی به سرعت های فوق سریع بوده است ایجاب می نماید در بخش نیروی کشش که یکی از زیر مجموعه های مهم ناوگان راه آهن می باشد اقدام لازم جهت تاسیس سلامت سیر و حرکت قطارها و ایمنی مسافرین مورد توجه قرار گیرد.

از مهمترین تجهیزات وسایل نقلیه که سلامت سیر و حرکت آنها را تامین می نماید ترمز وسایل نقلیه می باشد. قطارها نیز مانند سایر وسایل نقلیه بلکه به دلیل ظرفیت حمل و نقل بیشتر مهمتر از سایر وسایل نقلیه باید مجهز به سیستم ترمز قوی و مطمئن باشند و هرچه ظرفیت و سرعت ناوگان ریلی افزایش می یابد تجهیزات ترمز قطارها پیشرفت بیشتری داشته باشد.

بدیهی است بدون استفاده از تکنیک های جدید برای بدست آوردن قدرت های بالا در رابطه با مساله ترمز بهره گیری از وسائط نقلیه سریع السیر امکان پذیر نمی باشد لذا به موازات پیشرفت صنعت حمل و نقل در سیستم های ترمز نیز از بدو اختراع آن تاکنون تحولات بسیاری به وجود آمده است و اینکه با استفاده از ترمز های مختلف با فشار قوی می توان سریعترین وسایل حمل و نقل ریلی را در کمترین زمان ممکن متوقف نمود. با توجه به اهمیت لکوموتیوهای ساخت شرکت جنرال الکتریک (GE) شناسایی تجهیزات ترمزی آنها برای لکوموتیورانان ضروری است.

کمپرسور لکوموتیوهای GE

وسیله ای که هوای فشرده را جهت ترمز قطار تهیه می کند کمپروسور نام دارد و برای تهیه هوای فشرده مورد نیاز جهت ترمز دستگاه هایی از قبیل شن پاش – کلیدهای هوایی مغناطیسی – برف پاک کن ها و دریچه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

کمپرسور مورد استفاده در لکوموتیوهای GE از نوع WABCO-3CDCL می باشد. این کمپروسور از نوع پیستونی دو مرحله ای است و آرایش سیلندرهای آن W شکل است. دو سیلندر جانبی فشار ضعیف و سیلندر میانی فشار قوی می باشد. این کمپروسور به وسیله هوا خشک می شود.

از نظر روغنکاری نیز دارای کارتل و پمپ روغن مستقل می باشد و ظرفیت روغن آن ۶۰/۵ لیتر است نوع روغن آن بهران ۶۸ و نشان دهنده روغن آن گیج روغن می باشد که برای تعیین مقدار روغن آن باید شمشیرک را در جای خود پیچاند تا ساچمه عمل کرده وروغن را به درستی نشان دهد  قطر سیلندرهای فشار ضعیف بزرگتر است و هر سیلندر مجهز به یک سر سیلندر جداگانه و قابل مونتاژ می باشد که در هر کدام از آنها دو سوپاپ ورود و دو سوپاپ خروج تعبیه شده که عمل باز و بسته شدن آنها در اثر مکش و فشار پیستون ها انجام می شود بر روی سوپاپ های ورودی تجهیزات سیستم بی بار کننده پیاده شده که به شیر مغناطیسی CMV مرتبط می گردد.

در صورت رسیدن فشار مخازن اصلی به ۱۴۰ PSI کلید هوایی برقی ACPS عمل می کند که در اثر آن جریان فشار ضعیف را برای تحریک نمودن شیر مغناطیسی CMV ارسال میکند در نتیجه شیر مزبور باز می شود و هوای مخزن اصلی را به سیستم بی بار کننده انتقال میدهد در اثر حرکت پیستون های خلاص کننده و انتقال نیروی حاصل به سوپاپ های ورودی آنها را به طور نیمه باز نگه می دارد.

در این صورت عمل کمپرس انجام نمی گیرد و کمپرسور بی بار کار میکند و بر عکس وقتی فشار هوا به ۱۳۰ PSI رسید ACPS قطع و CMV از تحریک می افتد و فشار هوا از پشت سوپاپ های بی بار کننده برداشته می شود و کمپرسور مجددا فعال می شود این کمپروسور مستقیما بر میل لنگ موتور کوپل می باشد و هوای خود را از اضافی های ۲۰ تایی توربو شارژ می گیرد.

لوله تعادل مخزن اصلی لکوموتیوهای GE

این لوله وظیفه توازن هوای مخازن اصلی بین دو لکوموتیو را بر عهده دارد که در هر طرف لکوموتیو دو عدد وجود دارد و فشار هوای آن در حدود PSI140 می باشد و در دو طرف لوله اصلی هوا قرار دارد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تجهیزات ترمزی لکوموتیوهای GE”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین ها

محصولات مرتبط

شما اینجا هستید :