ویژگی ها و کنترل کیفیت در صنعت بافندگی

۲۱,۰۰۰ تومان

محصول باکیفیت

محصول با کیفیت

پرداخت امن و آنلاین

دانلود پس از پرداخت

ضمانت بازگشت وجه

ضمانت بازگشت وجه

کنترل کیفیت در صنعت بافندگی

استفاده اغراق آمیز مدرن معنی کیفیت را تا حدی توسعه داده که بهتر است آنرا برای اهداف کمتر کنیم. کل عمل بافندگی در تعامل میان تولید کننده و خریدار به وجود می آید. دو عامل بسیار مهم مربوط (ساده و پیچیده) کیفیت و قیمت می باشند. سایر عوامل مثل برنامه های تحویل ، خدمات ، تبلیغات و غیره نیز مورد استفاده هستند اما آنها را در این بحث شرکت نمی دهیم. در صنعت بافندگی کیفیت اغلب بر حسب ویژگی های متنوع الیاف ، تارها یا پارچه ها توصیف می شود اما این به تنهایی کافی نیست. آنچه اصل داد و ستدی قابل قبول را برای محصول ارائه شده با کاربری بخصوص مشکل می دهد، ممکن نیست برای مجموعه دیگری از شرایط قابل قبول باشد. در نتیجه کیفیت تحت عنوان مجموعه ای از خصوصیات در یک تولید می باشد که نیازهای خریدار و استفاده کننده را تامین می کند.

ارتباط بینا بین خصوصیات فیزیکی محصول به قیمت مربوط می شود. برآورده کردن بهترین خصوصیات فیزیکی در محصول هزینه های بالایی را برای تولید کننده در بر دارد و این معمولا قیمت های گزاف کالا را در پی دارد. ما به التفاوت های سود برای تولید کننده پارچه در تفاوت های میان هزینه و قیمت به دست می آید. مصرف کننده به دنبال کالایی با بهترین کیفیت و پایین تری قیمت می باشد. چندین جنبه کنترل کیفیت وجود دارند. بعضی از ایجاد مشکلات جلوگیری می کنند و برخی به دنبال حل علت به وجود آمدن آنها می باشند. روند عادی نمونه برداری ، آزمایش و تطابق ، روش استاندارد کنترل هر روزه است. و نیز شکایات یا گزارش مشکلات مصرف کننده به کار آزمایش کمک می کند. در نتیجه اداره کنترل کیفی معمولا به وسایل آزمایشی پارچه، الیاف و تارهای مختلف مجهز می باشد.

عوامل کیفی

کیفیت مورد نظر توسط مصرف کننده تعیین می شود و بافندگان پارچه مهمترین مصرف کنندگان الیاف هستند. خصوصیات مطلوب پارچه به ظاهر پارچه، دوام آن و آزادی از اشتباهات بستگی دارند. دوام پارچه های بافته شده و استحکام تارها به یکدیگر متصل اند. به طور مشابه عملی که تارهای پارچه در بافندگی به کار می روند به استحکام تار، میزان عیب ها و خاصیت پرزداری و ترکیبات رنگی دارند.

بحث ظاهری ممکن است به یکسانی حجم تار ، خاصیت پرزداری ، رنگ بندی ، انعکاس و شکست نور تقسیم می شوند. (بخش کوچکتر اقتصادی در تارهای جدید ممکن است نسبت به آنچه تا کنون استفاده شده تفاوت هایی را در استاندارد ها داشته باشد. اما موانع موجود بعدا بحث خواهد شد). یکسانی اغلب بر حسب درجه تغییر پذیری استاندارد یا CV خاصیت مربوطه بیان می شوند در نتیجه بحث مفصلی در زمینه پایین عوامل در این فصل صورت می پذیرد. دوام پارچه بستگی به استحکام تار ، ساختارهای مختلط مورد استفاده قرار می گیرند پیچیده تر می وشند به خصوص مواردی که خصوصیات تارهای ترکیبی بسیار متفاوت باشند. کاهش عیب های تار نه تنها کاهش ایجاد مواد معیوب را در طی پارچه بافی شامل می شود بلکه جدا شدن آنها را به هنگام پیچیدن تارها سبب می شود با این وجود جدا کردن قسمت های معیوب نیاز به یک جای بریدن دارد و خود این جای برش گاهی یک عیب غیر قابل قبول روی پارچه است.

پیشرفت تدریجی نخ بافندگی مهم است نه تنها برای بافندگان پارچه بلکه برای بافندگان نخ نیز مهم است. به طور واضح نخ ضعیف نسبت به نخ محکم در پارچه بافی مشکلات زیادی به وجود می آورد عوامل دیگری نیز در این مورد دخیل هستند مثل وجود پیچ تاب در نخ ها ، نخ های پرزدار ، میزان خرابی های موجود در نخ خانگی ، و مشکل بسته بندی نخ ها. کاهش در هر کدام از این عوامل مشکلاتی را در ساخت نخ و کیفیت تولید سبب می شود.

بررسی شکایات مصرف کننده

از آنجایی که استاندارد کیفیت در بازار مورد توجه است و نیز از آنجایی که استاندارد از زمانی تغییر می کند اقتضا می کند بافندگان خصوصیات تکنیکی که مورد نظر بازار است و چگونگی ترکیبات تولیدات شرکت را در کنار هم حفظ کنند.

هیچ تعریف کاملی از آنچه مورد تقاضا است وجود ندارد و مهارت قابل توجه در تعریف داده ها مورد نیاز می باشد. شکایت مشتری پنجره جدیدی به روی نیازهای تکنیکی باز می کند اما بر طبق عبارت اقتصادی متفاوت است. هنگامی که اقتصاد به طور سریع پیشرفت می کند شکایات کاهش یافته و خطر رضایت میان مسئولین سیستم کنترل کیفیت را به وجود می آورد. هنگامی که اقتصاد کاهش می یابد میزان شکایات و شکایات اثبات نشده با شکایات قابل استناد ترکیب می شوند. با این وجود بررسی انتقادات مشتری اولین وسیله برای تعیین سطوح کیفیت می باشد. بررسی های فنی نیز مهم هستند نه تنها به خاطر اینکه آنها اجازه حل مشکلات را می دهند بلکه کانال اطلاعاتی برای بازار خرید مردم ایجاد میکنند بنابراین امکان آزمایش بخش مهمی از کار است.

نمودار شکایات در تصویر ۱-۱ (داخل فایل موجود است) آمده است ، اما این نمودار برطبق طبیعت شغل ها متفاوت است با این وجود نمونه می تواند برای ساختن چندین نکته مورد استفاده قرار گیرد. امور دنیوی مثل حمل و نقل گاهی می تواند حتی مهمتر از موضوعات فنی مثل CV نمودار خطی با شد. نمونه مورد نظر در تصویر ۱-۱ (داخل فایل موجود است) در مورد الیاف بسیار مهم بود و ممکن است به ظاهر نخ و ردیف های بافته شده در نوک فهرست توجه کند. هیچکدام از این موضوعات یک مقیاس تنها را به عنوان معیار به کار نمی برد. با این وجود قضاوت با استفاده از یک فهرست پیچیده ای از عوامل انجام می شود. در مقابل رشته تارها دارای معیار متفاوت و میزان شکایات بیشتری در زمینه مورفولوژی پلیمر از یکسانی تولید هستند. تغییرات در فشار گرمایی و مکانیکی در زمینه بعدی بسیار مهم هستند زیرا موضوع فشار عملکرد رنگ آمیزی این نوع تارها را مشخص می کند.

عدم رضایت ها اغلب از شرایط نامساعد در مراحل اولیه به وجود می آید. بنابراین حجم زیاد ناراحتی ها موجود در فرایند بافندگی ممکن است ریشه در ریسندگی بد داشته باشد که در عوض از ضعف در ریسیدن تارها نشات می گیرد. ظاهر تار معمولا شامل عیوبات تار مثل گره ها ، نازکی و لکه های کوچک و غیر می باشند. و نیز شامل برخی عواملی که توصیف آنها توسط مقیاس های آزمایشگاهی مشکل است می شوند. این موضوع بسیار مهم است که بیشتر از ۵/۱۶% تمام عیوبات پارچه در لباس در مجموعه ای از اطلاعات از اشتباه ریسندگی آن بود.

عبارت الیاف نامناسب معمولا از جداسازی نادرست پوشش های عدل در مرحله قرار دادن عدل ها در آمادگی برای مرحله فروش بعدی به وجود می آید استفده از یک عدل الیاف بعد از اینکه تسمه ها منتقل شوند میان است. در نتیجه عاملان بایستی روش های انتقال آخرین رشته از عدل پچیده از قسمت زیرین عدل ها را توسعه دهند. علیرغم اینکه عدل پیچیده کنف، پلی پروپلین یا مواد متفاوت دیگر باشد الیاف نامناسب بعد از اتمام بافت مشخص می شوند. گاهی این به تفاوت های موجود در پیوستگی رنگ و گاهی به تفاوت موجود در اندازه و رنگ نخ ها مربوط می شود.

فهرست محتوا :
ویژگی ها و کنترل کیفیت
ویژگی ها
تعریف ویژگی ها
عوامل کیفی
بررسی شکایات مصرف کننده
کنترل کیفیت
کنترل کیفیت الیاف
عیوبات کلی تار
مشکلات تارهای پشمی و پنبه ای به خاطر وجود لیف
مشکلات الیاف خام در طی مرحله ساخت
مشکلات تار در اثرات شرایط جوی
مشکلات موجود در پارچه
آزمایش زدگی های نخ
یکسانی نخ
مقدمه
بی نظمی یکنواخت مربوط به اشکالات مکانیکی
نامنظمی در حجم خطی مربوط به تغییرات الیاف و عکس العمل آنها نسبت به ماشین آلات
نامنظمی پرز الیاف
بی نظمی در استحکام نخ
اشکالات در پارچه
پارگی ها و کیفیت
پارگی ها در ریسندگی

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ویژگی ها و کنترل کیفیت در صنعت بافندگی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین ها

محصولات مرتبط

شما اینجا هستید :