شرحی بر گیاه بابونه

۹,۹۰۰ تومان

محصول باکیفیت

محصول با کیفیت

پرداخت امن و آنلاین

دانلود پس از پرداخت

ضمانت بازگشت وجه

ضمانت بازگشت وجه

گونه های مختلفی از بابونه وجود دارد که در اروپا ، افریقای شمالی و مناطق معتدل آسیا گسترده شده اند . اما در بریتانیای کبیر چهار گونه رویان وحشی وجود دارد : سریت سنت ، بابونه اصلی ( Anthemisnobilis ) بابونه فسیتیر یا استینکلینگ ها که بوی زننده ای به نام جرالو دارد . بابونه گون ( A.orvensis ) که گل های آن زودتر می رسند و قابل ملاحظه است زیرا گلچه های آن خالی است و حالت کاملا نمایشی دارد و هیچگونه تخمدانی ندارد و چهارم بابونه زرد که گاهی اوقات بسیار زیاد هستند ولی در حقیقت بومی نیستند .

بابونه یکی از قدیمی ترین گیاهان در میان گیاهان باغی می باشد و شهرت آن به عنوان گیاه دارویی کمرنگ تر می شود . مصری ها آن را به خاطر عقایدشان مورد احترام قرار می دادند و بر اساس عقایدشان به خاطر قدرت این گیاه آن را به خوبان و عزیزانشان تقدیم می کردند . هیچ گیاهی بیشتر از بابونه برای افراد شناخته شده نبود . این گیاه در طول قرن ها در باغ های انکستان رشد می کرد و از آن به عنوان داروی خانگی استفاده می شد .

توصیف :

بابونه حقیقی یا متداول یکی از گیاهانی است که خیلی کم رشد می کند و رشد آن تدریجی است . دسته برگ ها و گل هایش به اندازه یک فوت رشد می کند . ریشه آن دائمی به هم متصل و رشته رشته است . ساقه آن که باریک و بدون شاخه است از برگ هائی که به بخش های نخ مانند تقسیم شده اند پوشیده شده است . که بهترین آنها ظاهری پر مانند دارند . شکوفه های آن در اواخر تابستان ظاهر می شود یعنی از آخر جولای تا سپتامبر و به تنهایی در طول ساقه های بلند قرار می گیرند و وقتی هنوز شکوفه هستند پژمرده می شوند . آنها با حاشیه بیرونی گلچه های سفید و بخش مرکزی زرد رنگ بسیار شبیه وایسی ( بابونه گاوی ) هستند . آنها از لحاظ گیاه شناسی به عنوان سبد گل شناخته می شوند که در آن گلچه های زرد و تیوپی در مرکز وایسی قرار می گیرد ولی به طور قابل ملاحظه ای پهن تر از بابونه هستند .

هر بابونه بین هر دو گلچه یک پوسته نازک دارد که بسیار دقیق است و باید به دقت جستجو شود که همه آنها یکی از ویژگی های حیاتی نوع Anthemis هستند . تفاوت بین A.nebilis با گونه های دیگر شکل این پوسته است که از A.hobilis نرم و درشت است میوه آن کوچک و خشک است و از لحاظ شکل مانند سبد گل می ماند .

همه گیاه کرک دار است و رنگ آن سبز خاکستری است . شرایط دلخواه آن محیط خشک و خاک شنی است و در کورن دال ، سوری و بسیاری قسمت های دیگر انگلستان به شکل وحشی یافت می شود .حشرات کوچک ملاقات کنندگان اصلی این گل ها هستند.

تاریخچه :

گیاه تازه بابونه بسیار بودار است که بوی سیب می دهد. یک ویژگی که توسط یونانی ها بیان شده این است که بوی آن آنقدر زیاد است که آن را سیب زمینی نامیده اند . اصل کلمه بابونه از ( در زمین ) komoi و ( سیب ) melon است . اسپانیایی ها آن را Monzanilla یعنی نسبت کوچک می نامند .

وقتی به سمت آن بروی بوی قوی آن زودتر از خودش تشخیص داده می شود به همین دلیل این گیاه به عنوان یکی از گیاهان خوشبو در قرون وسطی به کار می رفته است و برای کاشت در باغ ها به کار می رفته . بوی خوش آن هیچ نشانه ای از مزه تلخ آن در خود ندارد . در زمان های بسیار قدیم پزشکان گیاهی از آن استفاده می کردند و گفته شده است که هیچ چیز بیشتر از گیاه بابونه در سلامتی نقش ندارد . مثلا اگر گیاه دیگری در حال پژمرده شدن باشد در ۹۰ درصد موارد ارتباط گذاشتن دسته ای از گیاه بابونه نزدیک آن بهبود می یابد .

فهرست محتوا :

بابونه ها
زیستگاه
بخش های دارویی گیاه
کاشت و آماده سازی برای ورود به بازار
فعالیت ها و کاربردهای پزشکی
اطلاعات گیاه
ترکیبات فعال

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “شرحی بر گیاه بابونه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین ها

محصولات مرتبط

شما اینجا هستید :