آموزش ورد

درس ۳ : ایجاد و باز کردن سند ها در ورد ۲۰۱۶

آموزش ورد 2016

هر زمان که یک پروژه جدید را در Word شروع می کنید، باید یک سند جدید ایجاد کنید که می تواند خالی باشد یا یک قالب آماده داشته باشد. فایل های ورد، سند نامیده می شوند. در ضمن شما باید بدانید که چگونه یک سند را باز کنید.

آموزش ایجاد یک سند خالی در ورد ۲۰۱۶

هنگام شروع یک پروژه جدید در ورد، اغلب می خواهید کار را با یک سند خالی جدید شروع کنید.

۱- زبانه File را انتخاب کنید تا به نمای پشت صحنه دسترسی پیدا کنید.

زبانه File در ورد 2016

۲- New را انتخاب کنید، سپس روی Blank document کلیک کنید.

ایجاد یک فایل ورد خالی

۳- سند خالی جدید ظاهر خواهد شد.

آموزش ایجاد یک سند جدید دارای قالب در ورد

قالب یک سند از پیش طراحی شده است که می توانید آن را برای ایجاد یک سند جدید استفاده کنید. قالب ها اغلب شامل قالب بندی و طرح های سفارشی می باشند، بنابراین می توان با استفاده از آنها در هنگام شروع یک پروژه جدید، به مقدار زیادی در زمان صرفه جویی کرد.

۱- زبانه File را انتخاب کنید تا به نمای پشت صحنه دسترسی پیدا کرده، سپس New را انتخاب کنید.

۲- چندین قالب زیر گزینه سند خالی ظاهر می شود. همچنین می توانید از نوار جستجو برای پیدا کردن قالبی خاص تر استفاده کنید. در این مثال، ما یک قالب flyer را جستجو خواهیم کرد.

جستجو در قالب های ورد 2016

۳- وقتی قالبی را که دوست دارید پیدا کردید، روی آن کلیک کرده تا پیشنمایش آن ظاهر شود.

نتایج جستجو قالب در ورد 2016

۴- پیش نمایش قالب ظاهر خواهد شد. برای استفاده از قالب انتخاب شده روی Create کلیک کنید.

پیش نمایش قالب در ورد 2016

۵- یک سند جدید با قالب انتخاب شده ظاهر می شود.

نکته : شما همچنین می توانید پس از انجام جستجو، قالب ها را بر اساس طبقه بندی مرور کنید.

انتخاب قالب های ورد 2016 بر اساس دسته بندی

آموزش باز کردن یک سند موجود در ورد ۲۰۱۶

علاوه بر ایجاد اسناد جدید، شما اغلب باید یک سند را که قبلا ذخیره کرده اید باز کنید. در درس های بعدی نحوه ذخیره کردن سند در ورد ۲۰۱۶ را نیز آموزش خواهیم داد.

۱- به نمای پشت صحنه بروید و Open را کلیک کنید.

باز کردن فایل در ورد 2016

۲- This PC را انتخاب کنید، سپس روی Browse کلیک کنید. در ضمن شما می توانید OneDrive را برای باز کردن فایل های ذخیره شده در OneDrive خود انتخاب کنید.

روش های باز کردن فایل در ورد 2016

۳- پنجره انتخاب فایل باز خواهد شد. سند خود را پیدا و انتخاب کنید، سپس روی Open کلیک نمایید.

پنجره انتخاب فایل جهت باز کردن در ورد 2016

۴- سند انتخاب شده باز خواهد شد.

نکته : اکثر ویژگی های مایکروسافت آفیس، از جمله ورد، به منظور ذخیره سازی و به اشتراک گذاری آنلاین اسناد در نظر گرفته شده است. این کار با OneDrive نیز انجام می شود، که یک فضای ذخیره سازی آنلاین برای اسناد و فایل های شماست. اگر می خواهید از OneDrive استفاده کنید، مطمئن شوید که با حساب مایکروسافت خود در ورد وارد شده اید. برای درک بهتر آموزش آشنایی با OneDrive را مطالعه کنید.

آموزش سنجاق کردن یک سند در ورد ۲۰۱۶

اگر اغلب با یک سند کار می کنید، می توانید آن را به نمای پشت صحنه سنجاق کرده تا سریعتر به آن دسترسی داشته باشید.

۱- به نمای پشت صحنه بروید، بر روی Open کلیک کنید، سپس Recent را انتخاب نمایید.

۲- یک لیست از اسناد اخیرا ویرایش شده ظاهر خواهد شد. ماوس را روی سندی که میخواهید سنجاق کنید، نگه دارید و سپس روی آیکون سنجاق کلیک کنید.

سنجاق کردن سند در ورد 2016

۳- این سند در لیست اسناد اخیر باقی خواهد ماند تا زمانی که سنجاق برداشته شود. برای برداشتن سنجاق یک سند، دوباره روی آیکون سنجاق کلیک کنید.

برداشتن سنجاق یک سند در ورد 2016

حالت سازگاری در ورد ۲۰۱۶

گاهی اوقات ممکن است نیاز باشد با اسنادی که در نسخه های قبلی مایکروسافت ورد، مانند ورد ۲۰۱۰ یا ورد ۲۰۰۷ ایجاد شده اند، کار کنید. هنگامی که شما این نوع اسناد را در ورد ۲۰۱۶ باز می کنید، در حالت سازگاری باز می شوند.

حالت سازگاری ویژگی های خاصی را غیرفعال می کند، بنابراین شما فقط می توانید به دستورات موجود در برنامه ای که برای ایجاد سند استفاده شده است، دسترسی داشته باشید. برای مثال، اگر یک سند ایجاد شده در ورد ۲۰۰۷ را باز کنید، می توانید از زبانه ها و دستورات موجود در ورد ۲۰۰۷ استفاده کنید.

حالت سازگاری در ورد 2016

برای خروج از حالت سازگاری، شما باید سند را به نوع نسخه فعلی تبدیل کنید. با این حال، اگر با کسانی که از نسخه های قبلی Word استفاده می کنند، همکاری می کنید بهتر است این سند را در حالت سازگاری بگذارید تا فرمت آن تغییر نکند.

نکته : شما می توانید این صفحه پشتیبانی مایکروسافت را بررسی کنید تا بفهمید کدام ویژگی ها در حالت سازگاری غیرفعال می شوند.

تبدیل یک سند در ورد ۲۰۱۶

اگر می خواهید به تمام ویژگی های ورد ۲۰۱۶ دسترسی داشته باشید، باید سند را به فرمت فایل ورد ۲۰۱۶ تبدیل کنید.

۱- بر روی زبانه File کلیک کنید تا نمای پشت صحنه را ببینید، سپس دستور Convert را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.

تبدیل سند در ورد 2016

۲- یک پنجره ظاهر خواهد شد. برای تایید ارتقاء فایل، روی OK کلیک کنید.

تایید ارتقای فایل در ورد 2016

۳- سند به جدیدترین نوع فایل تبدیل می شود.

نکته مهم : تبدیل یک فایل ممکن است برخی تغییرات را در طرح اولیه سند ایجاد کند.

منبع :
https://edu.gcfglobal.org/en/word2016/creating-and-opening-documents/1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *