حق چاپ (کپی رایت)

۷۰,۰۰۰ تومان

محصول باکیفیت

محصول با کیفیت

پرداخت امن و آنلاین

دانلود پس از پرداخت

ضمانت بازگشت وجه

ضمانت بازگشت وجه

مقاله ی حق چاپ (کپی رایت) برای بهره مندی و اطلاع مولفین و ناشران از حق و حقوق ایشان تهیه شده است. این مقاله در 177 صفحه فایل ورد با طرح انواع مسایل مربوط به موضوع مورد نظر راهگشای فعالین عرصه ی چاپ و تکثیر محصول است.

در این مقاله تمامی مباحث به صورت جامع و مفید جمع آوری شده اند که می توانید فهرست مطالب آن را در ادامه مشاهده نمایید.

فهرست مطالب مقاله ی حق چاپ (کپی رایت)

  • مقدمه
  • الف: هرج و مرج و بی قانونی اطلاعاتی و مالکیت و زمینداری اطلاعاتی
  • ب: بازارهای مستند برای کالاهای مستند
  • سیستم‌های پاداش
  • الف: پاداش‌ها و تولید اطلاعات
  • پاداش‌هایی برای ابداعات و اختراعات
  • پاداش‌هایی برای نویسندگی و کارهای دیگر مربوط به حق چاپ
  • الف: سیستم‌های پاداش نامتمرکز: تشکیل «بازارهای مستند»
  • امنیت شبکه
  • امنیت انسانی
  • سرمایه‌گذاری در بازارهای مستند
  • یک دلار، یک رأی
  • دامنه: کدام بازارهای اطلاعاتی می‌تواند «مستند» باشد؟
  • نقش نمونه‌های اجتماعی
  • یک مقایسه اقتصادی از بازارهای مستند و مدیریت حق و حقوق دیجیتالی
  • الف: مشاهدات کلی در مورد جنبه‌های اقتصادی حق چاپ
  • اطلاعات به عنوان یک کالای عمومی
  • اندازه‌گیری کارآیی اقتصادی قانون حق چاپ
  • ب: شیوه هایی برای مقایسه DRM و پاداش ها
  • شیوه های اقتصادی کوچک با اطلاعات ناهماهنگ
  • نتایج تئوریکی در طرح مکانیزم
  • اقتصاد تخمینی (محاسبه ای) و واسطه ای
  • ج: فاکتورهای اقتصادی که مطلوبیت بازارهای مستند را تحت تاثیر قرار می دهد
  • هزینه کمیابی مصنوعی
  • زیرساختار تکنولوژیکی و هزینه‌های مربوط به امنیت
  • هزینه‌های مربوط به انجام رفع موانع حق و حقوق
  • مفاهیم و تأثیرات جانبی مربوط به مالیات
  • آشکار سازی اطلاعات
  • الف: وضوح (شفافیت)
  • ب: تکیه بر علامت‌های غیر پرداختی
  • ج: تأثیرات مربوط به «یک استفاده کننده، یک رأی»
  • د: تأثیرات شبکه و رقابت‌هایی در مورد تعریف «فضای فرهنگی»
  • ه‍: اطلاعاتی در مورد اندازه بازار
  • و: مشخص نمودن اطلاعات به صورت کلی
  • ذ: نتایج اقتصادی
  • تکمیل و اجرای سیستم های پاداش بازار هستند.
  • الف: درخواست های قانونی
  • اعتبار اسنادی
  • قوانین پیمان نامه بین المللی
  • ب: بازارهای مستند ملی در برابر بازارهای مستند بین المللی
  • ج: کاربردهای پنهانی (محرمانه)
  • د: تأثیرات به وجود آمده بر ساختار توزیع و تولید فرهنگی موجود
  • و: دیدگاه مربوط به سانسور
  • نتیجه گیری ها و نظریات
  • الف: نظریات برجسته
  • ب: سخن کوتاه: به سوی دموکراسی اطلاعات؟

 

در ادامه بخشی از مقدمه ی این مقاله را می خوانید:

هرج و مرج و بی قانونی اطلاعاتی و مالکیت و زمینداری اطلاعاتی: تا کنون به این نکته پی برده‌اید که رابطه میان اینترنت و قانون حق چاپ (کپی رایت)، مشکل آفرین است. افت و خیز ناپستر (Nap ester) جایگزینی آن با فایل‌های بی شمار دوره (نسل) دوم و سوم که با شبکه‌ها مشارکت دارد و تقابل و تضادهایی در مورد اجبار و تحمیل محدودیت‌ها در دستیابی به کارها و تولید مجدد کارها به طور جمعی یک بحران مداوم را برای قانون حق چاپ به وجود آورده است.

جو نامعقول و بدون دوام حاکم بر امتیازات و حقوق ویژه مربوط به دارایی در مورد کالاهای اطلاعاتی دیجیتالی دست کم از زمانی که جان پری بارلو در سال ۱۹۹۴ در مقاله خود «اقتصاد عقاید» توضیح داده است، به خوبی توضیح داده شده مشخص شده است. این اختلال و بی‌نظمی به وجود آمده، موضوع حدس و گمان‌ها، مناظرات و مطالعات گسترده بوده است.

مهمترین مشکلی که باقی مانده است این است که به طور ساده بسیار خودخواهانه است که سعی کنیم توزیع چیزهایی را که هر کس می‌تواند با صداقت کامل دوباره به وجود آورد (تشکیل دهد) با فاصله‌های زیاد و به صورت بی ارزش و بی اهمیت، محدود نماییم. در حالی که جهان جدید نزدیک و قابل دسترس کارها، در شکل دیجیتالی، وسیله رفاهی بسیار عالی را برای مصرف کنندگان (مشتریان) فراهم می‌آید که می‌تواند درست در قلب (متن) سازمان‌هایی نفوذ کند که جوامع سرمایه‌دار برای سرمایه‌گذاری محصولات فرهنگی از آن استفاده می‌کنند.

به نظر می‌رسد که دو مکتب اصلی و عمده تفکر در مورد حق چاپ دیجیتالی وجود دارد، که هر دو آنها در مقاله بارلو، توضیح داده شده است. اولین مکتب، که این مقاله آن را «هرج و مرج و بی نظمی اطلاعاتی» می‌نامد، نسخ و براندازی (یا حداقل رقیق سازی) حق چاپ در اینترنت را مورد حمایت قرار می‌دهد، و ادعا می‌کند که چنین حرکتی نمی‌تواند به طور جدی بر تولیدات موسیقی و نوشتاری تأثیر گذار باشد.


برای مطالعه ی سایر مقالات مشابه با “حق چاپ (کپی رایت)”، بر روی مقالات رشته ی حقوق کلیک فرمایید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “حق چاپ (کپی رایت)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین ها

محصولات مرتبط

شما اینجا هستید :