همه چیز درباره فناوری NFC

۹,۹۰۰ تومان

محصول باکیفیت

محصول با کیفیت

پرداخت امن و آنلاین

دانلود پس از پرداخت

ضمانت بازگشت وجه

ضمانت بازگشت وجه

ارتباط حوزه نزدیک یا فناوری NFC (به انگلیسی: NFC، مخفف near field communication) گونه‌ای وسیله ارتباطی بی‌سیم بین دو دستگاه در مجاورت همدیگر است که در فاصله‌های کوتاه (حداکثر چند سانتی‌متر) کاربرد دارد.

فناوری NFC  جایگزینی برای انتقال اطلاعات و فایلها بین دو دستگاه موبایل توسط بلوتوث است که برخلاف بلوتوث نیازی به صرف زمان برای جستجوی دستگاه های نزدیک ندارد و به سادگی و با نزدیک کردن دستگاه دوم قابل استفاده است. ان‌اف‌سی از روش‌های افزایش امنیت نظیر الزام به تایید برقراری ارتباط توسط دستگاه دوم هم پشتیبانی می‌کند.

امروزه تعداد گوشی‌هایی که از تراشه ان‌اف‌سی استفاده می‌کنند و این سامانه را پشتیبانی می‌کنند روز به روز در حال افزایش است. اطلاعات به صورت کد شده بین دو وسیله رد و بدل می‌شود.

منشا NFC به سال ۱۹۴۵ بازمی‌گردد؛ یعنی زمانی که لئون ترِمین یک دستگاه شنود به این نام اختراع کرد. این دستگاه توسط اتحاد جماهیر شوروی برای شنود مکالمات سفیر امریکا در مسکو استفاده می‌شد. زیرا در این دستگاه از فناوری‌های انفعالی یا پَسیو برای فرستادن سیگنال‌های رادیویی استفاده می‌شد. این دستگاه به عنوان نسخه پیشین فناوری RFID که اکنون تبدیل به NFC شده در نظر گرفته می‌شد.

شرکت‌های پیشگام

در سال ۲۰۰۴، نوکیا با همکاری فیلیپس و سونی فروم NFC را بنیان‌گذاری کردند. هدف آنها ترویج فناوری NFC بود، در حالیکه استانداردهایی نیز در حال ایجاد بود که بتوان با کمک آن به وسیله هر دستگاه موبایلی که از قابلیت NFC برخوردار است، برای پرداخت کارت اعتباری استفاده کرد. در این فروم هم اکنون ۱۴۰ شرکت عضو هستند.

فهرست مطالب :
مقدمه
شرکت‌های پیشگام
فناوری NFC دقیقا چیست؟
انواع NFC
تکنولوژی NFC چیست و چه کاربردهایی دارد؟
پرداخت با کارت‌های غیر تماسی
هماهنگی کامل فناوری NFC با Bluetooth گوشی همراه شما
سادگی استفاده از NFC
استفاده‌های روزمره از فناوری NFC
آنتن ان اف سی (NFC)
ان اف سی (NFC) در تلفن‌های هوشمند
آموزش استفاده از NFC در اندروید

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “همه چیز درباره فناوری NFC”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین ها

محصولات مرتبط

شما اینجا هستید :