عملیات حرارتی فولاد‌های سخت

۱۰,۰۰۰ تومان

محصول باکیفیت

محصول با کیفیت

پرداخت امن و آنلاین

دانلود پس از پرداخت

ضمانت بازگشت وجه

ضمانت بازگشت وجه

نقطه بحرانی وسایل فولادی کربن دمایی است که در آن تغییرات خاص در ترکیب شیمیایی فولاد در طی گرم سازی خنک سازی رخ می‌دهد. فولاد در دمای عادی گزینش و در شکلی خاص است که کربن مرواریدی نام دارد و اگر فولاد تا دمایی خاص گرم شود، تغییرات رخ داده و مرواریدها به صورت کربن سخت یا مارتنیت در می‌آیند.
اگر فولاد به آرامی سرد شود، کربن در حالت سخت شدن به حالت مرواریدی (پیرلیت) تبدیل می‌شود. نقاطی که این تغییرات رخ می‌دهد، نقاط بحرانی، اسکن معکوس یا عکس مجدد نام دارند و اثر مولکولی آنها به قرار زیر است:
وقتی یک تکه فولاد تا نقطه‌ای خاص گرم می‌شود، فولاد به جذب حرارت بدون ارتقای دمایی ادامه می‌دهد، اگر چه فوراً این حصار ممکن است گرمتر از فولاد شود و این همان نقطه دکالسکن (اسکن عکس) می‌باشد. این مراحل در نقطه رکالسکن یا (عکس مجدد) نیز صورت می‌گیرد.
نقطه رکالسکن پایین از نقطه دکالسکن از جدول تا ۸۵ تا ۲۱۵ درجه فارنهایت می‌باشد و پایین‌ترین این نقطه خودش را نشان نمی‌دهد مگر اینکه نقطه بالاتر کاملاً عبور شود. این نقاط بحرانی دارای ارتباط مستقیم برای سخت سازی صورت فولاد می‌باشند. در صورتی که ضریب دمای کربن بدست آید هیچ نوع عمل سخت سازی صورت نمی‌گیرد و اگر فولاد ناگهانی قبل از رسیدن به نقطه رکالسکن سرد شود، حفظ تغییر دوباره از سخت سازی به کربن نرم (مرواریدی) می‌رسد و سخت سازی صورت نمی‌گیرد.
نقاط بحرانی برای انواع متفاوت فولادهای متنوع است و باید با تست در هر مورد تعیین شود. این تنوع دمایی در مورد سخت سازی است.

فهرست :
عملیات حرارتی فولاد‌های سخت
دمای بحرانی
تعیین دمای سخت سازی
سخت سازی یا وان خنک سازی
وان‌های خنک کننده روغن
تانک‌هایی برای وان‌های خنک کننده
فولادی که با سرعت بالا سخت می‌شود.
مراحل تاپلور سفید
روند دمایی فولاد فنری
سخت سازی موضعی
نقوص سرد سازی
فولادهای داغ
مقیاس سخت سازی فولاد

تعداد صفحات : ۳۴
نوع فایل : ورد ۲۰۰۳ (.doc)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “عملیات حرارتی فولاد‌های سخت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین ها

محصولات مرتبط

شما اینجا هستید :