طرح پرورش قارچ صدفی

۹۹,۰۰۰ تومان

محصول باکیفیت

محصول با کیفیت

پرداخت امن و آنلاین

دانلود پس از پرداخت

ضمانت بازگشت وجه

ضمانت بازگشت وجه

مجموعه‌ حاضر شامل‌ بررسی‌ ها و مطالعات‌ امکان سنجی برای‌ پرورش قارچ صدفی می‌باشد که‌ در قالب‌ پروژه‌ کارآفرینی‌ و طرح‌ توجیهی تولید قارچ صدفی انجام‌ گرفته‌ که قسمتی از متن آن در ادامه آمده است.

مقدمه

طراحی و احداث صنایع نیازمند شناخت میانی تئوری و برخورداری از دیدگاههای تجربی و علمی متناسب باشد اقتصادی و فرهنگی حاکم و دانش فنی موجود جامعه به منظور رسیدن به اهداف تولید می باشد .

بررسی احداث و نحوه تأمین مواد اولیه تعیین میزان سرمایه گذاری و تطابق دادن با تکنولوژی و صنعت مورد نظر با میزان تخصص ها و مهارتها موجود در کشور می باشد و نیز مطالعات هماهنگ و چند جانبه اقتصادی فنی اقلیمی و جغرافیایی ایجاب می کند.

مطالعات فنی ایجاد یک صنایع و مجموعه ای از تحقیقات در خصوص مواد و محصولات است . شناخت فرآیندهای مختلف تولید و تکنولوژی های موجود و بررسی های لازم مناسب ترین تکنولوژی که فرهنگ کاری و توانایی بالقوه افراد و مناسب باشد .

با انتخاب مناسب ترین روش تولید هر محصول می توان دستگاهها و تجهیزات مورد نیاز بر اساس فرآیند انتخاب می کنیم .

تاکنون تعداد زیادی از گونه های قارچ های درشت در دنیا شناخته شده اند که برخی خوراکی  بعضی دیگر سمی می باشند.

درحالیکه مصرف قارچ های سمی خطرناک است اما مصرف قارچ های خوراکی بسیار مفید هستند بطوریکه منبع پروتئینی بسیار خوب و مناسبی برای انسان می باشند. بیش از ۱۲ نوع اسید آمینه که سازنده مواد پروتئینی هستند در قارچ وجود دارد.

قارچ دارای ماده ای بنام لستین است که باعث پایین نگه داشتن کلسترون خون می شود. همچنین سرشار از ویتامین B بوده و دارای ویتامینهای K-C-D می باشد. قارچ ها دارای آنزیمی بنام ترپسین هستند که موجب سهولت هضم غذا در دستگاه گوارش می شوند.

از محاسن دیگر قارچ ها جلوگیری از چاقی ، ممانعت از رشد بی رویه غدد و پیشگیری از بیماری سرطان می باشد. در این طرح چگونگی پرورش قارچ صدفی بصورت ساده برای علاقه مندان به تولید آن شرح داده شده است .

تولیدقارچ به عنوان یک منبع پروتئین گیاهی و قابل رقابت با گوشت ( پروتئین حیوانی ) همواره از اهمیت فراوان و روز افزودنی برخوردار است و به صورت بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد ویتامینهای B,C و کمپلکس HB را در خود دارد که آکاریکوس و پولو روتوس (  قارچ صدفی ) نامیده می شود.

معرفی اجمالی طرح پرورش قارچ صدفی

پرورش قارچ های خوراکی به صورت عالی و صنعتی چند سالی که در کشور ما رونق گرفته است و مصرف قارچ خوراکی کم کم در فرهنگ و الگوی تغذیه مردم ایران جایی برای خود باز کرده است. پرورش قارچ صدفی نیاز به تکنولوژی مدرن و گران قیمتی ندارد و در بسیاری از شرایط می توان قارچ را تولید نمود.

قارچ صدفی از قدرت پروتئینی بالائی برخوردار است و می توان از مواد سلولزی موجود در کلش برنج و گندم کمپوست نشده را تجزیه و مورد استفاده قرار داد. قارچ صدفی می تواند در جاهایی که نوسانات حرارتی و رطوبتی غلظت بالا رشد و پرورش یابد .

برای پرورش قارچ صدفی نیاز به سرمایه زیاد نیست و با داشتن یک سالن با سیستمهای حرارتی و رطوبتی ساده و نور کافی می تواند به راحتی تولید شود. قارچ های صدفی دارای قدرت بازدهی زیادی نسبت با قارچ های دیگر هستندو لذا فاسد پذیری آنها هم کم است .

موارد مصرف و نحوه نگهداری قارچ صدفی

قارچ را می توان بصورت تازه مصرف کرد و یا جهت تهیه غذاهای گوناگون، کنسرو شده و خشک و یا فریز شده استفاده نمود.

برای خشک کردن قارچ می توانید یکی از روش های زیر را مورد استفاده قرار دهید:

الف – خشک کردن به روش

ب – خشک کردن با هوای

قارچ های خوراکی

دو نوع قارچ های خوراکی درشت و قابل پرورش عبارتند از :

  • قارچ دکمه ای
  • قارچ صدفی یا کبابی

نیاز جامعه

به دلیل این که در کشورهای تولید کننده  در جه بندی انجام نمی گیرد . بعضی از قارچ هایی که تولید می شوند نسبت به قارچ هایی مثل قارچ های کوشف سفید برفی و بادام با قارچ های که کیفیت و قیمت بالایی دارند ممکن است مقدار ضرر و زیان بدهند.

نکته دیگر که باید اشاره کرد این است که کیفیت قارچی که در ایران تولید می شود نه تنها از قارچ های سایر مناطق کمتر نیست بلکه از لحاظ طعم نیز خوشمزه تر بوده است و از نظر قیمت نیز قارچ در کشور های اروپایی با قیمت بالا ولی در داخل کشور بهترین قارچ به بهای ۴۰۰۰۰ در هر کیلو عرضه می شود و تمام مواد اولیه در داخل کشور نیز تهیه می شود.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح پرورش قارچ صدفی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین ها

محصولات مرتبط

شما اینجا هستید :