طرح توجیهی تولید ماکارونی

۹۹,۰۰۰ تومان

محصول باکیفیت

محصول با کیفیت

پرداخت امن و آنلاین

دانلود پس از پرداخت

ضمانت بازگشت وجه

ضمانت بازگشت وجه

از گذشته دور تاکنون انسان به فکر تغییر و تنوع در رژیم غذایی خود بوده که همواره بتواند غذای مطلوب و خوش مزه تهیه کند، در این تحقیق طرح توجیهی تولید ماکارونی بررسی می شود که در صورت اجرایی شدن می تواند به صنعت مواد غذایی کمک کند و میزان تولید این بخش ۱۳۵۰ تن ماکارونی می باشد که مقدار چشمگیری است و در بهبود تغذیه مردم نقش مهمی دارد. امید است این طرح بتواند راهنمایی مفیدی برای عزیزانی باشد که قصد تولید این ماده غذایی را دارند.

معرفی اجمالی طرح توجیهی تولید ماکارونی

ضمن اینکه تجهیزات مورد نیاز جهت تولید ماکارونی فرمی در طرح نیز لحاظ شده است. محصول ارائه شده در بازار در این طرح در بسته بندی ۹۰۰ گرمی عرضه می گردد و جهت سهولت در حمل، هر ۱۲ عدد بسته در یک کارتن پنج لایه به گنجایش مناسب چیده می شود.

در تولید ماکارونی فرآیند تولید را می توان به دو دسته نیمه اتوماتیک و اتوماتیک انجام داد. حجم بالای سرمایه مورد نیاز سبب گردیده است که روش تمام اتوماتیک با استقبال بالایی برخوردار نباشد و عمده واحد های موجود عموماً دارای دستگاه های نیمه اتوماتیک باشند.

در این روش ابتدا آرد توسط دستگاه آردکشی به سیلوی هرمی شکلی منتقل شده، از طریق آردریز به خمیردان که مخزن استیل دو قلو می باشد، می ریزد سپس توسط پره هایی آرد و آب در خمیردان به نسبت مشخص مخلوط گردیده، وارد اکسترودر می گردند.

دمای این اکسترودر توسط جریان آبی در محفظه بیرونی آن کنترل می گردد. پس از خروج خمیر از اکسترودر، رشته ها توسط قیچی مخصوص برش خورده در طبق هایی قرار داده می شوند و با تریلی یا چهارچوب های چرخدار به گرم خانه منتقل می شوند.

گرم خانه ها معمولاً در مساحت ۱۰ متر مربع ساخته می شوند تا گنجایش ۱۰ تریلی را داشته باشند، پس از گذشت ۱۶ تا ۲۴ ساعت و رسیدن رطوبت ماکارونی به ۱۰ تا ۱۲ % ، درب گرم خانه را باز کرده پس از حدود ۱۰ دقیقه محصولات را به سالن دپو منتقل می نمایند.

در این سالن پس از خنک شدن محصول، رشته ها توسط دستگاه برش، بریده شده و سپس توسط کارگری توزین و در بسته های سلفونی و سپس کارتن های مقوایی بسته بندی می گردند. در تولید ماکارونی کنترل کیفیت آرد ورودی از لحاظ عاری بودن از ذرات خارجی، حشرات و نیز درصد رطوبت، میزان گلوتن و رنگ حایز اهمیت می باشد.

اندازه گیری ph محصول تازه، کنترل دمای آب، دما و رطوبت سالن، دما و رطوبت گرم خانه از کنترل های لازم در حین تولید محصول می باشد. بر روی محصول نهایی انجام آزمایش های میکروبی، شیمیایی و فیزیکی، صحت و سلامت محصول تولیدی را تضمین می کند.

معرفی ماکارونی

ماکارونی که به عنوان ماده غذایی در جامعه به مصرف می رسد. علیرغم این که عبارت ماکارونی معرف رشته تو خالی لوله ای شکل می باشد و رشته توپر به اسپاگتی معروف است، اما امروزه در کشور تمام اقسام توپر، تو خالی و رشته ای را ماکارونی می نامند.

سوابق تولید ماکارونی در ایران

دانش فنی لازم جهت تولید ماکارونی در کشور وجود دارد و در حال حاضر سالانه حدود ۲۰/۰۰۰ تن از محصولات تولیدی کارخانجات داخلی به کشور های شمالی تازه استقلال یافته صادر می شود.

فرایند تولید ماکارونی

نخستین ایستگاه کاری در این فرآیند، دریافت آرد می باشد که ممکن است به دو صورت دریافت در کیسه های ۴۰ کیلو گرمی و یا به صورت فلکه در بونکر باشد، سپس آرد از طریق آردکش از محل انبار به سالن تولید انتقال داده می شود به نحوی که ابتدا ماردون آن در حدود ۲ متر پایین تر از سطح زمین و سر دیگر ماردون به سیلوی بالای خمیردان وصل می گردد، در زیر دریچه سیلو آردریز قرار دارد این دستگاه شامل یک محور پرده دار است آرد بین پره های این محور ریخته شده و با چرخش محور، آرد پس از گذر از روی پره های در حال دوران به درون خمیردان می ریزد، خمیردان از دو نیمه استوانه (استیل) که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و دو شفت که در مرکز قاعده استوانه ها قرار دارد تشکیل شده است.

بر روی شفت ها دسته هایی پیچ شده اند که با محور عمود بر شفت زاویه ای را می سازند، عملاً این زاویه باعث می شود خمیر رو به جلو حرکت کند. خمیر از ابتدای یکی از استوانه ها شروع به حرکت کرده و از پایان استوانه به استوانه مجاور هدایت می شود و مسیر را برمی گردد، در مسیر برگشت به درون اکسترودها ریخته می شود.

شیر آب در کنار دستگاه آردریز قرار دارد بدین ترتیب می توان آرد و آب را مخلوط کرد برای اینکه میزان آب ورودی به دستگاه خمیردان یکسان باشد باید آب مصرفی را درون یک مخزن (مخزن دبی ثابت) ریخته و از این مخزن آب مصرف شود ضمناً یک شیر آب گرم نیز به مخزن متصل باشد تا بتوان دمای آب را ثابت (حدود ۲۸درجه سانتی گراد) نگه داشت.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح توجیهی تولید ماکارونی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین ها

محصولات مرتبط

شما اینجا هستید :