بهینه سازی موتور جستجو ( سئو )

۲۰,۰۰۰ تومان

محصول باکیفیت

محصول با کیفیت

پرداخت امن و آنلاین

دانلود پس از پرداخت

ضمانت بازگشت وجه

ضمانت بازگشت وجه

مقدمه

در اوایل سال ۱۹۹۰ اولین موتور‌های جستجو کار خود را آغاز کردند؛ بعضی از محبوب‌ترین آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهای جستجو را به دید یک لیست فهرست شده نگاه می‌کردند که همانند صفحه زرد، سئو اولیه بر اساس حروف الفبا انجام می‌شد. در این لیست صفحاتی همچون AAA در بالای این لیست وجود داشتند.

با رشد مداوم اینترنت موتورهای جستجوی جدید‌تری ظاهر می‌شدند که از الگوریتم‌های رتبه‌بندی پیچیده‌تری استفاده می‌کردند. این الگوریتم‌ها با معیار تراکم کلمه کلیدی ( تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی یا یک عبارت در یک صفحه استفاده‌شده تقسیم‌بر تعداد کل کلمات صفحه) و برچسب‌های شبیه key-words برای فهم محتویات وب‌سایت‌ها استفاده می‌کردند. به دنبال این رشد سئو برای بیشتر دیده شدن سایت‌ها فعالیت خود را شروع کرد. با توسعه رتبه‌بندی صفحات توسط موتور‌های جستجو، مهندسین سئو به دنبال پیدا کردن راه‌هایی جهت تأثیرپذیری در رتبه‌بندی این موتورها چه با استفاده از روش‌های اخلاقی و چه غیراخلاقی روی آوردند.

یک مقاله که توسط نیویورک‌تایمز در نوامبر سال ۱۹۹۶ چاپ شد راجع به توسعه‌دهندگان وب صحبت کرد که برای قرار گرفتن در بالای صفحه نتایج جستجو از روش‌های غیراخلاقی سئو استفاده می‌کردند. این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به‌راحتی یک سایت را به همراه کلمات کلیدی ویژه که معمولاً در پشت گرافیک سایت پنهان‌شده است، بارگذاری می‌کنند که درنتیجه موتورهای جستجو این کلمات کلیدی را شمارش کرده و رتبه‌بندی سایت را افزایش می‌دهند.

همان‌طور که گفته شد به دست آوردن رتبه‌بندی بالا برای کلمات کلیدی خاص در اوایل کار خیلی راحتی نسبت به امروز بوده است. با بکار گیری روش‌های غیراخلاقی در آن زمان قرار گرفتن در بالای لیست نتایج جستجو تضمین‌شده بود. امروزه الگوریتم‌های موتورهای جستجو پیچیده‌تر شده‌اند و خیلی سخت است که مهندسین بهینه‌ سازی بتوانند موتورهای جستجو را دست‌کاری کنند، البته این بازی موش و گربه بین مهندسین سئو موتورهای جستجو امروزه نیز وجود دارد و ادامه پیدا خواهد کرد.

سئو

معنای لغوی SEO که مخفف Search Engine Optimization است، بهینه‌ سازی موتور جستجو می‌باشد و عملیاتی است برای بهبود دید یک سایت یا یک صفحه از سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو.

بهینه‌ سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید. اهمیت این موضوع ازآنجا ناشی می‌شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول موردنظر خود استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال در گوگل و یاهو، اکثر مردم فقط به صفحه‌ی اول نتایج جستجو نگاه می‌کنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسئله الزامی است که سایت شما در صفحه‌ی اول یا صفحات اول نتایج جستجو قرار گیرد.

بهینه‌ سازی سایت درون صفحه

تغییرات در کدها و محتویات وب‌سایت اعم از متن‌ها، تصاویر، پیوندها و … را بهینه‌ سازی سایت درون صفحه می‌نامند. بهینه‌ سازی سایت درون صفحه معمولاً با کنترل و دقت زیادی انجام می‌شود و به نسبِ بهینه‌ سازی سایت بیرون صفحه در مدت‌زمان کمتری انجام می‌شود. به‌طورکلی هر چیزی که در وب‌سایت تغییر داده می‌شود مربوط به سئو سایت درون صفحه است. که موارد را شامل می‌شود :

تاریخ ثبت دومین، سرعت بارگذاری، کلمات کلیدی، تخصصی بودن و تازگی مطالب، ارزش و موضوع لینک‌های خروجی، تاریخ انقضای سایت و … .

بهینه‌ سازی سایت بیرون از صفحه

بهینه‌ سازی سایت بیرون صفحه شامل تمام فعالیت‌هایی می‌شود که در خارج از وب‌سایت انجام می‌شود. سئو سایت بیرون صفحه در درجه اول در به دست آوردن لینک تمرکز دارد. سئو سایت که در خارج از وب‌سایت انجام می‌شود معمولاً به‌کندی صورت می‌گیرد و به نسبت سئو سایت درون صفحه با کنترل کمتری انجام می‌شود. که موارد زیر را شامل می‌شود :

موضوع سایت‌های لینک دهنده، تعداد سایت‌های لینک دهنده، رتبه و قدمت سایت‌های لینک دهنده، گستردگی جغرافیایی سایت‌های لینک دهنده و… .

اهداف سئو چیست ؟

هدف سئو کمک به وب سایت‌ها در به دست آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی واردشده توسط کاربران است. نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوی جستجوی واردشده دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتورهای جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا می‌کند و موتور جستجو قابل‌اعتماد می‌شود چراکه الگوریتم آن بیشترین صفحات مرتبط را نشان می‌دهد.

بعدازاینکه سئو برای بهبود رتبه‌ بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی کار خود را شروع کرد، این فرآیند نیازمند دانش و زمان برای پیاده‌سازی روش‌های خود شد. زمان، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری اولیه برای بهینه شدن سایت و یا یک صفحه است.

بسته به اینکه چگونه کلمات کلیدی رقابتی در بهینه‌ سازی مورداستفاده قرار می‌گیرند، سئو هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا به نتیجه برسد. اگرچه ممکن است نتایج بهینه‌ سازی جستجو به‌سرعت دیده نشود ولی در درازمدت مزایای سئو باعث افزایش رتبه‌ بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان است. برای وب سایت‌ها خیلی مهم است که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل به‌خصوص جزو سه تا نتیجه طبیعی اول که ۵۸٫۴ درصد کلیک‌ها را شامل می‌شود، قرار گیرند.

این جای تعجب نیست که وب سایت‌ها با محصولات و خدماتی که بفروش می‌رسانند بر سر رسیدن به رتبه یک نتایج جستجو رقابت کنند. به‌عنوان‌مثال کلمه کلیدی رقابتی ‘بیمه خودکار’ ۱٫۵ میلیون جستجوی گوگل را در ماه به خود اختصاص می‌دهد، این بدین معنی است که ۳ جایگاه اول ۵۸٫۴ درصد بازدیدکنندگان و خود جایگاه اول ۳۶٫۴ درصد بازدیدکنندگان را به خود اختصاص می‌دهد. این مسئله برای خیلی از سایت‌ها سودمند است که در بالای نتایج جستجو قرار گیرند به‌خصوص آن‌هایی که با افزایش ترافیک سایت به تعداد مشتریانشان اضافه می‌شود.

یک مطالعه دیگر نشان می‌دهد جستجو کنندگان خیلی دوست دارند روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک کنند؛ این مطالعه مشخص می‌کند ۷۲٫۳ درصد کاربران گوگل روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک می‌کنند و تنها ۲۷٫۳ درصد کاربران روی پیوندهای لیست‌های پرداخت‌شده کلیک می‌کنند. این‌یکی دیگر از دلایلی است که شرکت‌ها تأثیر سئو را دانسته و حاضر هستند برای آن زمان و هزینه صرف کنند.

فهرست محتوا :

فصل یک : مقدمه

۱-۱- سئو
۱-۲- بهینه‌ سازی سایت درون صفحه
۱-۳- بهینه‌ سازی سایت بیرون صفحه
۱-۴- اهداف سئو چیست
۱-۵- برخی از مفاهیم سئو
۱-۶- انواع سئو
۱-۶-۱- سئو کلاه‌ سیاه
۱-۶-۱-۱- روش‌های سئو کلاه‌ سیاه
۱-۶-۱-۲- تکنیک‌های سئو کلاه‌ سیاه
۱-۶-۲- سئو کلاه‌ سفید
۱-۶-۲-۱- روش سئو کلاه‌ سفید

فصل دوم : نحوه کار موتور جستجو

۲-۱- جمع‌ آوری‌ کننده اطلاعات (اسپایدر)
۲-۲- بایگانی کننده داده‌ها (ایندکسر)
۲-۳- تحلیل‌گر درخواست کاربر
۲-۴- کلمات کلیدی
۲-۴-۱- ابزار کلمات کلیدی سیستم تبلیغات گوگل (Google Adwords)
۲-۴-۲- دنبال کننده واژگان (Word Tracker)
۲-۴-۳- جاسوس کلمات کلیدی (Keyword Spy)
۲-۴-۴- جریان واژه(Word Stream)
۲-۵- پیج رنک
۲-۵-۱- روش‌های بهبود پیج رنک
۲-۶- الکسا
۲-۶-۱- روش‌های بهبود رتبه الکسا
۲-۷- تعیین محدودیت برای ربات‌های موتور جستجو

فصل سوم : الگوریتم‌های گوگل

۳-۱- الگوریتم گوگل پنگوئن
۳-۲- الگوریتم گوگل پاندا
۳-۳- الگوریتم مرغ مگس‌خوار
۳-۴- الگوریتم کبوتر
۳-۵- الگوریتم PayDay Loan
۳-۶- الگوریتم  Page Layout
۳-۷- الگوریتم Page Authority
فصل چهارم : نتیجه گیری
فهرست مراجع

تعداد صفحات پایان نامه: ۵۳
تعداد اسلایدهای پاورپوینت : ۱۸
این فایل شامل پایان نامه، مقاله و پاورپوینت(قابل ویرایش) مربوط به موضوع سئو می باشد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بهینه سازی موتور جستجو ( سئو )”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین ها

محصولات مرتبط

شما اینجا هستید :