بررسی سیستم مصرف داخلی پست KV400

۹,۹۰۰ تومان

محصول باکیفیت

محصول با کیفیت

پرداخت امن و آنلاین

دانلود پس از پرداخت

ضمانت بازگشت وجه

ضمانت بازگشت وجه

مصرف داخلی عبارت است از انرژی موردنیاز داخلی یک پست برای تأ‌مین نیازهایی همچون روشنایی داخلی پست، مصارف تغذیه سیستم‌های کنترل پست و غیره می‌باشد. مصرف داخلی پست از اهمیت به سزایی برخوردار می‌باشد زیرا در هنگام بروز خطا که ممکن است پست بی‌برق شود به هیچ وجه نباید منبع تغذیه رله‌ها از کار بیفتد و رله در هنگام قطع برق نیز باید به کار خود ادامه دهد و امر حفاظت را به خوبی انجام دهد. تأ‌مین مصرف داخلی پست به علت اینکه از اهمیت بالایی برخوردار است از سه سیستم جداگانه استفاده کرده است. سیستم اول شامل سیم پیچ سوم ترانسفورمر سه سیم پیچه (Delta coil) که ترانسفورمر مصرف داخلی را تغذیه می‌کند. سیستم دوم مبدل‌های AC to DC هستند که وظیفه تغذیه رله‌های حفاظتی و الارم‌های را بر عهده دارند. سیستم سوم ژنراتور می‌باشد و هنگامی‌ژنراتور به مدار می‌آید که به دلایلی ترانسفورمر‌های تغذیه داخلی پست از کار بیافتد. نوع ولتاژ مورد نیاز برای مصرف داخلی شامل ولتاهای AC و DC می‌باشد.
سطوح ولتاژ موردنیاز برای مصرف داخلی پست
در سیستم فعلی در پست یزد یک سطوح ولتاژ موردنیاز برای مصرف داخلی شامل سه سطح ولتاژ می‌باشد.
• سطح ولتاژ V DC110 برای تغذیه سیستم کنترل و رله‌ها و تغذیه آلارم‌ها
• سطح ولتاژ V DC 48 برای لامپ‌های نمایشگر خطا
• سطح ولتاژ V AC 220 برای سیستم قدرت کاربرد دارد
در این پروژه به علت اینکه ما از PLC s7 استفاده می‌کنیم یک سطح ولتاژ V DC24 به این سطوح اضافه می‌شود. در ضمن لازم به ذکر است که باید از یک سیستم UPS به همراه این سیستم‌ها برای تغذیه موتورهای Disconnector و Ground Switch نیز باید استفاده گردد.
تغذیه رله‌های حفاظتی SIPROTEC 4 می‌تواند با ولتاژ‌هایی با رنج‌های زیر تغذیه گردد که در مدل‌های مختلف متفاوت می‌باشد.
• ولتاژ ۲۴ to 48 V DC، حد آستانه باینری ورودی V17 است.
• ولتاژ ۶۰ to 125 V DC، حد آستانه باینری ورودی V17 است.
• ولتاژ ۱۱۰ to 250 V DC و ۱۱۵/۲۳۰ V AC، حد آستانه باینری ورودی V73 است.
در اینجا چون کارت‌های دیجیتال ورودی و خروجی PLC s7 با VDC24 کار می‌کند در رله‌های SIPROTEC 4 از ولتاژ کمکی ۲۴ to 48 V DC استفاده می‌کنیم.
PLC s7 دارای دو منبع تغذیه جداگانه برای CPU و کارتهای ورودی و خروجی می‌باشد. تغذیه منبع تغذیه CPU، می‌تواند با ۲۴ VDC و یا ۲۲۰/۱۱۰ V AC انجام گیرد که منبع ( PS )با ولتاژ‌های ورودی گوناگون در دسترس می‌باشد. خروجی (PS) یا منبع تغذیه ۵ V DC CPU می‌باشد که به CPU وصل می‌شود. تغذیه فمران‌های کارتهای ورودی و خروجی PLC با دو سطح ولتاز ۲۴ V DC و ۱۱۰/۲۲۰V AC می‌تواند انجام گیرد که این بستگی به انتخاب نوع کارت‌های ورودی و خروجی دارد. در اینجا ما از ولتاژ ۲۴ V DC استفاده می‌کنیم. برای حفاظت PLC در برابر اعمال ولتاژ‌های ناخواسته به کارت‌های دیجیتال ورودی و خروجی، با استفاده از رله‌های فرمان (مثلاً رله Finder ، Omron) کارت‌های ورودی و خروجی PLC را ایزوله می‌کنند. یعنی فرمان‌های ورودی و خروجی را به بوبین‌های رله‌های فرمان اعمال می‌کنند و با استفاده از کنتاکت‌های کمکی این رله‌ها فرمان‌های خروجی PLC را به تجهیزات و یا فرمان‌های خروجی تجهیزات را به ورودی PLC مرتبط می‌سازند. در اینجا به خاطر مهم بودن زمان اجرای برنامه ورودی و خروجی‌های رله و PLC را به صورت مستقیم و از طریق فیوز به هم مرتبط می سازیم و فرامین دیگر را از طریق رله‌های فرمان به PLC مرتبط می‌سازیم. لازم به ذکر است که در صورت امکان باید تابلو مارشالینگ رله‌های SIPROTEC 4 و تابلو PLC s7 نزدیک هم نصب گردد. در هنگام نصب PLC s7 به علت مهم بودن مسئله حفاظت و اینکه در هنگام قطع برق باید امر حفاظت به خوبی انجام گیرد بر روی ریل PLC s7 یک عدد باتری کمکی نصب می‌کنیم تا در هنگام قطع ۲۴ V DC مورد نیاز PLC تامین گردد.برای تغذیه PLC باید از منبع تغذیه سوئیچینگ استفاده گردد تا ولتاژ DC بدون اعوجاج باشد. تغذیه منبع تغذیه سوئیچینگ باید از سیستم UPS انجام گیرد تا مدت زمان خاموشی بین قطع برق و به مدار آمدن سیستم تغذیه اضطراری از بین برود.

فهرست :
سطوح ولتاژ موردنیاز برای مصرف داخلی پست
سیستم‌های تغذیه مصرف داخلی پست
ترانسفورمر مصرف داخلی
سیستم مبدل AC to DC
واحد ۱۱۰ V DC برای کنترل
ACCU- Battery
رکتیفایر
توزیع
واحد ۱۱۰ V DC برای آلارم
ACCU- Battery
رکتیفایر
توزیع
واحد ۴۸ V DC برای نشانگرها
ACCU- Battery
رکتیفایر
توزیع
واحد پایداری ولتاژ AC
اینورتر
دیزل ژنراتور
کنترل دیزل ژنراتور
استارت دستی دیزل ژنراتور
استارت اتومایتک دیزل ژنراتور
خاموش کردن دیزل ژنراتور

تعداد صفحات : ۲۵
نوع فایل : ورد ۲۰۰۳ (.doc)
حجم فایل : ۹۹۴ کیلوبایت

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بررسی سیستم مصرف داخلی پست KV400”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین ها

محصولات مرتبط

شما اینجا هستید :