اهمیت پاسخگویی مسئولین به مردم

۱۶,۵۰۰ تومان

محصول باکیفیت

محصول با کیفیت

پرداخت امن و آنلاین

دانلود پس از پرداخت

ضمانت بازگشت وجه

ضمانت بازگشت وجه

همواره پاسخگویی بهتر خدمات عمومی به درخواستهای استفاده کنندگان آنها و افزایش کیفیت آنها از آرزوهای من طی بیست سال گذشته بوده است . از سخنان جان میجر ، نخست وزیر انگلیس در مقدمه نوشته اش به نام ((امتیاز شهروندی)) به سال ۱۹۹۱
نظریه های پاسخگوئی : دو فصل آخر این کتاب درباره تاکید استفاده از تکنیک های رسمی جهت سازماندهی اطلاعات درباره فواید و مضرات محل های متناوب تسهیلات عمومی بحث می کند. درباره مزایای حاصل از چنین تکنیک هایی اختلاف نظر وجود دارد. با توجه به نحوه ارائه روشن اطلاعات و بررسی موشکافانه آن توسط کاربر و استفاده کننده ، منافع استفاده از چنین تکنیک های قابل بحث و بررسی است. بعلاوه روشی که نتایج قابل انعکاس از مکان های پیشنهادی داشته باشد قابل جستجو می باشد.
این خصوصیات مهم قابلیت توسعه پاسخگوئی را افزایش می دهد بنابراین باید تعریفی قابل پذیریش از تسهیلات وجود داشته باشد.
در این فصل اجزاء پاسخگوئی مورد بررسی و آزمایش قرار می گیرد در ابتدا مدیریت موثر و تقاضای سطوح بالای پاسخگوئی در ایالات Regulatory مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. بر طبق تحقیقات Day و Klein (1:b 1987) پاسخگوئی یکی از لغات متداول در عصر کنونی است. و قطعاً دانش پاسخگوئی از علائم شایسته کار کردی در دموکراسی که دارای معنی و مفهوم مهمی است که به استفاده مطمئن و موثر منابع در حد امکان کمک می نماید.
پرفسور حقوق Hutchinson در مدرسه حقوق Osgoode در Toronto در روزنامه ملی کانادا به نام Mail و Globe (پست و کره زمین) ۱۷ اکتبر ۱۹۹۱ خاطر نشان می کند که دموکراسی در وضعیت و حالت پاسخگوئی قدرت می یابد.
همانطوریکه در فصل ۱ مورد بحث و بررسی قرار گرفت تهیه داده های مربوط به سرویس ها و ابزار تسهیلات مالی و عمومی در ایالات مدرن Regulatory از اجزاء قایل انتقاد است. جای تعجب نیست آنهائیکه منابع مالی را فراهم می کنند(از طریق مالیات و قبوض پرداخت کنندگان ) و از عواقب آن رنج برده یا از مزایای آن لذت می برند از طراحان ومدیران چنین امکاناتی بخواهندکه کارشان را به نحو احسن انجام دهند.بنابر این نیاز به وجود سیستم های کالا جهت نظارت بر مواد اولیه و محصول نهایی و نیاز به تشخیص آنهاییکه مسئولیت های شخصی دارند و به عنوان آخرین مرجع قابل اعتماد هستند، احساس می شود.
رشد دیوان سالاری مدرن و پیچیدگی سرویس ها و کالاهای عمومی کار تشخیص مسئولیت را به میزان زیادی مشکل کرده است.
Nesbitt در سال ۱۹۸۴ می گوید در میان ابزارهایی که جهت برآوردن خواسته های رو به افزایش شهروندان برای پاسخگویی بیشتر گسترش یافته، باید ابتکار عمل و همه پرسی را نیز اضافه کرد.
در ایالات متحده آمریکا در دهه ۱۹۷۰ محبوبیت ابتکار عمل زمانیکه ۱۷۵مبتکردر راس بودند زیاد شد بطوریکه تقریبا به دو برابر دهه ۱۹۶۰رسید. در سال ۱۹۷۰ده نوآور ایالتی وجود داشتند که تا سال ۱۹۸۲ تعدادشان به نفر رسید.
و همچنین صدها مبتکر محلی هم وجود داشتند. این ابزار برای ترغیب شهروندان به عمل هم اکنون در نیمی از ایالت ها و صد شهر دیگر به صورت قانونی در آمده است اکنون این قانون تقریباً در نصف ایالت ها و در ۱۰۰ شهر وجود دارد. اساسا ابتکار از طریق آن عملکرد قانونی را تصدیق می نماید.
طبق پیشنهادی که Nesbitt ارائه داده است. برای گسترش اعضا به رفراندم و فراخوان باید بخشی از درخواست های رای دهندگان برای پاسخگوئی دولت بیان شود.
داوری های اشخاص دروغگو باعث صدمه به پاسخگوئی می شود. به هر حال اطلاعات مورد بحث از طریق آنالیزهای عملی و با استفاده از DSS- MCDA با دقت تهیه می شود. بحث های آگاهی دهنده و تبادل نظرها بعنوان نمونه در تصمیمات سیاسی دخیل می باشد که پی آمدن آن ایجاد و امکان رقابت و حمایت های جذاب رای دهندگان می باشد تضادها باعث می شود که شهروندان اندوهگین شوند. به عبارت دیگر پیشنهادات پاسخگوئی با توجه به فرایندهای تکنیکی که بر طبق استانداردهای مورد پذیرش و ضابطه ای اجرائی می باشد که توسط متخصصین و دانشمندان تولید شده و توسط اداره کنندگان بکار گرفته می شود.
تفاوت بین اعتبار ، فرایندها ، برنامه پاسخگوئی تنظیمی ، کفایت و بازرسی موثر قابل ترسیم است. اطمینان از صرف اعتبارات بیان برجسته ای از پاسخگوئی تنظیمی یا مالی است.
همچنین بکاربردن تست ها و آزمایشات برای پذیرش ارزیابی ، فراینده های پاسخوئی موثر را پوشش داده است.

تعداد صفحات : ۵۵
نوع فایل : ورد ۲۰۰۳ (.doc)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اهمیت پاسخگویی مسئولین به مردم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین ها

محصولات مرتبط

شما اینجا هستید :