آب و هوا و اقلیم دریا و اثرات آن روی شرایط دریایی

۲۵,۵۰۰ تومان

محصول باکیفیت

محصول با کیفیت

پرداخت امن و آنلاین

دانلود پس از پرداخت

ضمانت بازگشت وجه

ضمانت بازگشت وجه

آب و هوا و اقلیم دریا و اثرات آن روی شرایط دریایی

این فصل ضروریات علم اثرات جودی در هوا، اقلیم دریایی و اثرات متقابل هوا – دریایی را به طور خلاصه بحث می کند. با تاکید روی چگونگی تاثیرات هوا روی اقیانوس و تاکید روی مواردی که هنگام ارزیایی تاثیرات هوا روی رفتار ماهی ها و منابع شیلدت لازم است در نظر بریم با این وجود سیستم هوای نواحی نسبتاً‌ دور از خط استوا بسیار مورد توجه هستند. جزئیات علم هواشناسی درچند کتاب مثل رول(۱۹۶۵ ) و پالمین و نیوتن (۱۹۶۹ ) به چاپ رسیدند . پیشگیری هوا در دریا در wmo (1966) به ثبت رسیده است.

صیادان در فعالیت های ، ماهرانه ماهیگیری و تحقیق درمورد اجتماعات ماهی ها به آب و هوای زمان حال ، کمی گذشته و کمی آینده علاقمند هستند. بعضی از تجربیات یا فرضیات که به ظاهر منطقی زمان گذشته ارتباط میان شرایط هوا و اجتماعات ماهیان را نشان می دهد. متامات شیلات  که کارشان ارزیابی و تشخیص منابع است به تغییرات بعضی عناصر اقلمی بیشتر توجه دارند، با امید به این موضوع که به عنوان یک پیشگیر بعضی از تأثیرات اقلیمی که در شرف وقوع هستند به خصوص موضوعات جدید بتواند کشف و بررسی شود. به هرحال ، علم چگونگی انتقال اثرات اقلیمی بر ذخایر پاهی نیز مفید است. مکانیسم اثر آب و هوا و شرایط اقلیمی روی ماهیان و ذخایر ماهی ها در فصل ۳ و ۴ بررسی خواهد شد.

آب و هوای دریا و بادهای موسمی

عناصر ضروری شرایط آب و هوای سطح دریا مربوط به ماهیگیران، بادها (شامل طوفانها) به ، یخ و تا حدی ، و ابرهای سطح آنها هستند. مهمترین آنها بادهای سطحی هستند که صورت مشاهده، بیشتر از پراکندگی فشار سطح تخمین زده می شوند. اتمسفر در جریان پایدار اطراف زمین عدتاً  در سطوح بالاتر ( مثلاً mb500 یا تقریباً km 5/5 ارتفاع ) از شرق به غرب است. در سطح دریا این جریان پیچیده است و معمولاً به سه ناحیه بزرگتر تقسیم می شود. ناحیه بادهای مساعد . منطقه  را کد اقیانوس در خط استوا و یا کمربند یا منطقه ای از هوا که در هوای ۳۰ درجه شیمیایی از عرض جغرافیای واقع و دارای فشار هوای زیاد و بادخیز می باشد. بادهای غربی که در حوالی ۶۰ درجه جنوبی قطب و ناحیه قطبی احاطه شده است. در سطوح بالاتر حرکاتی شبیه موج اتمسفربه طرف نواحی میان خط استوا ( قطب پیش می رود و در سطح گرداب های به وجود می آید که برطبق سه جریانشان به آنها گردباد(جریان درفشار پایین) و ضد گردباد (چرخبار) (جریان درفشار بالا) اطاق می شود. سه باد با خطوط فشار سطح موازی نیست، اما در یک زاویه شکسته به طرف فشار کمتربه ، عرض جغرافیایی متفاوت است.

پیش بینی های آب و هوای ، وجود و صحت آنها

خصوصیت اصلی نواحی دور و میانه خط استوا سیستم های گردبادی آن است . این گردبادها در سطح به عنوان امواج پیش رونده آغاز به طرف سیستم های  کامل تر پیشروی و در گردبادهای صعور کننده کاهش می یابند. گردبادها تا حدی با بادهای منظم و قابل پیش بینی ، ساختار های هوای فشرده ، ابر و بارندگی همراه هستند.

حرکت سیستم های فشار در سطح عمدتاً توسط الگوهای mb 500 هدایت می شوند. گردبادها برطبق الگوهایی که فصل به فصل و یا حدی سال به سال متفاوت هستند، از شرق به غرب حرکت می کنند . بادهای شدیدتر با نشانه های چرخشی همراه هستند. بنابراین ، تناقضات نشانه های طوفان ها در هر سال یکی از دلایل مهم بی نظمی اقیانوس ها به شمار می رود . چنین طوفان های بی قاعده ای با تناقضات فشار سطح تجسم می شود.

حالت متوسط تغییر فصل ، اقلیم است که توسط دوره هایی از افزایش عناصر میانگین (معمولاً ماهانه یا سالانه) مشخص می شود. هنگامی که میزان فشار روزانه به صورت میانگین ماهانه خلاصه شود تعدادی از نمونه های فشار یکنواخت را به دنبال دارد، (اشکال ۲۰۵٫۲۰۴ ) جائیکه بعضی ویژگی های به خصوص مثل میانگینicelandic  low وsubtropicd  higw در آتلدنیک می تواند مشخص شود.( شکل ۴-۲ ) این خصوصیات مطابق با اقیانوس آرام است(aleut  low و paeipic   sub ttopicd higl . این ارقام نمونه های میانگین بادهایی که در فصول و ناحیه های متفاوت تغییر می کنند را نشان می دهد.

تغییر ویژگی های میانگین فشار سطح (مثلاً‌ جایگزین کاهش آلیوثن در یک ماه) و یا تشخیص بادهای سطحی غیر متعارف به خوبی تغییرات اقلیمی را به وجود می آورد.(شکل ۱۰۲ )

ویژگی هایی تغییر پذیر مهم در نواحی نزدیکتر به خط استوا ، پایداری شدت بادهای مساعد، تغییرات در بادهای موسمی و وقوع بادهای مناطق گرمسیری (تندباد ،طوفان ، گردباد) هستند. بادهای گرمسیری که توأم با موج بادهای گرم و سرد است در دریا نوردی ، ماهیگیری هایی دور از ساحل و نواحی ساحلی خشکی ها اهمیت دارد.

ویژگی مشخص ، توجه به تغییرات جوی شکل گیری دیواره های مرتفع پایدار در mb 500( شکل۲۰۶ ) است که به طور عمده از زمستان و ۴/ تشکیل و تا چندین هفته ادامه پیدا می کند. این دیواره ها بیشتری روی خلیج آلاسکا و جنوب دریای نروژ تشکیل می شوند ( شکل ۲۰۷ ) نواحی که هوای سرد روی هوای گرمتر جریان دارد. سیستم های سطحی از طرف شرق نزدیک و یا فشار زیاد به طرف شمال دیوارها حرکت می کننند و تنها کمی از آنها به طرف جنوب دیواره حرکت می کنند. (بری ات‌آل ۱۹۵۴ ) .

فهرست محتوا :
آب و هوا و اقلیم دریا اثرات آن روی شرایط دریایی
آب و هوای دریا و بادهای موسمی
پیش بینی های آب و هوای ، وجود و صحت آنها
موج و دریا
جریانات سطح و بی ثباتی آنها
خواص شیمیایی و زیست شناسی
آب و هوای و اقیانوس ساحلی

فاقد شکل

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آب و هوا و اقلیم دریا و اثرات آن روی شرایط دریایی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین ها

محصولات مرتبط

شما اینجا هستید :