طرح توجیهی تولید کاغذ از ضایعات کشاورزی

۹۹,۰۰۰ تومان

محصول باکیفیت

محصول با کیفیت

پرداخت امن و آنلاین

دانلود پس از پرداخت

ضمانت بازگشت وجه

ضمانت بازگشت وجه

معرفی تولید کاغذ از ضایعات کشاورزی

گیاهان غیر چوپی جزء مواد سلوزی بوده اند که برای تهیه خمیر کاغذ و مقوا به صورت دست ساز مورد استفاده قرار می گرفته ولی، پیشرفت و توسعه تکنولوژی امکان استفاده از گیاهان چوبی سوزنی در ادامه آن استفاده از این به آسانی نیز میسر شده با توجه به افزایش مصرف کاغذ کمبودی که د رمنابع سیگنو سلوزی چوبی احساس می شود و با توجه به بهبود تکنولوژیکی که در رابطه با تهیه خمیر کاغذ از پهن به گان صورت گرفته است با گرایش روز افزونی به تهیه خمیر کاغذ از گیاهان غیر چوبی بوجود آمده است.

بطور کلی از دلایل عمده استفاده از گیاهان غیر چوبی برروی خمیرسازی، می توان از بافت بازو درصد کمتر این گیاهان نسبت به گیاهان چوبی به ویژه سوزنی به گان و بالاتر بودن پنتوزان آنها نسبت به گیاهان چوبی نام برد. پایین بودن درصد لیگیتن سبب می گردد تا تحت شرایط سهل تری عمل پخت صورت گیرد و انرژی مورد نیاز باشد.

بعلاوه به دلیل تنوع زیاد آنها از نظر جنس و گونه و خصوصیات حاصله از انواع کاغذ با درجات کیفی مختلف می توان‌ از آن تولید نمود. انواع گیاهان غیر چوبی که برای ساخت مقوا مورد استفاده قرار می گیرند در متن قرار گرفته است. اولین بار در سال ۱۸۵۴ فردی به اسم لپه از این گیاهان غیر چوبی برای ساخت مقوا استفاده کرد.

تولید کاغذ در ایتالیا و آرژانتین که دارای منابع غنی کاه می باشند به تکامل رسید و امروزه اکثر کشورهایی که دارای منابع چوب کاغذ نمی باشند متداول است. سالیان متمادی است که از نیشکر بعنوان گیاهای غیر چوبی برروی مصارف چند منظوره استفاده می گردد. از نیشکر در درجه اول برای تهیه شکر استفاده شده و تفاله حاصله از این فرایند پس از طی مراحل متعددی شامل انبار کردن، مغز گیری و تمیز سازی عمر به وسیله فرایند سود برای تهیه خمیر کاغذ و مقوا مورد استفاده قرار می گیرد.

مصرف کنندگان کاغذ

با توجه به اینکه میزان مصرف مقوا تابعی از میزان تولید کالاهای مختلف می باشد و در نهایت جهت بسته بندی از مقوا استفاده می شود و با توجه به اینکه تولید در داخل کشور هنوز به مرحله خود کفایی و همچنین توجه دولت در زمینه تولید محصولات مختلف در داخل کشور و در نتیجه احتیاج به بسته بندی محصولات مورد نظر روند مصرف مقوا رو به افزایش خواهد بود.

بررسی نیاز جامعه

در حال حاضر تولید مقوا در داخل کشور جوابگوی نیاز داخلی نبوده و با توجه به میزان مصرفی بالای این محصول جهت بسته بندی و با توجه به امکان تولید آن با وجود مواد اولیه با قیمت مناسب و بسیار ارزان و استفاده از این منابع به تأمین نیاز داخلی و جلوگیری از واردات زمینه صادرات محصول نیز فراهم می گردد.

با توجه به اطلاعات موجود دربانک اطلاعات صنعتی وزارت صنایع حدود ۹ واحد فعال در زمینه تولیدمقوا موجود بوده که ظرفیت اسمی آنها حدود ۲۹۹۳ تن در سال می باشد. البته وزارت جهاد سازندگی تعداد مجوز تأسیس واحدهای تولیدی مقدار از ضایعات کشاورزی صادر نموده که هیچکدام از انها هنوز به بهره برداری نرسیده اند ولی این واحد از واحدهای تولیدی مقوا از ضایعات کاغذ به بهره برداری رسیده اند ولی چون موضوع طرح مورد نظر نیست بنابراین از ارائه آمار آنها پرهیز می گردد.

 

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح توجیهی تولید کاغذ از ضایعات کشاورزی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین ها

محصولات مرتبط

شما اینجا هستید :