طرح تولید ماشین کودریزی مزارع نیشکر

ماشین کودریزی مزارع نیشکر وسیله ای است که به تراکتور متصل شده و عمل کود دهی به مزارع نیشکر را به صورت مکانیزه انجام میدهد. در این طرح توجیهی به بررسی تولید ماشین کودریزی مزارع نیشکر پرداخته ایم.

۹۹,۰۰۰ تومان

محصول باکیفیت

محصول با کیفیت

پرداخت امن و آنلاین

دانلود پس از پرداخت

ضمانت بازگشت وجه

ضمانت بازگشت وجه

ماشین کودریزی مزارع نیشکر وسیله ای است که به تراکتور متصل شده و عمل کود دهی به مزارع نیشکر را به صورت مکانیزه انجام میدهد. در این طرح توجیهی به بررسی تولید ماشین کودریزی مزارع نیشکر پرداخته ایم.

مشخصات طرح توجیهی تولید دستگاه کودریزی مزارع نیشکر

سال تولید طرح : ۱۳۸۳

سرمایه ثابت (میلیون ریال) : ۲۸۳۴

سرمایه در گردش (میلیون ریال) : ۴۳۳

جمع سرمایه گذاری کل (میلیون ریال) : ۳۲۶۷

نرخ بازده داخلی طرح : ۱۹.۳ %

درصد ارزش افزوده برمبنای هزینه تولید : ۷۲.۱ %

درصد سهم منابع داخلی : ۱۰۰ %

درصد تولید در نقطه سربه سر : ۵۵.۵ %

سالهای برگشت سرمایه : ۳ سال و ۱۰ ماه

سرمایه گذاری ثابت سرانه(میلیون ریال) : ۷۲.۷

درصد کارکنان تولید به کل کارکنان : ۷۴.۴ %

نسبت سود و زیان ویژه به سرمایه نقدی : ۲۹.۱ %

مقدمه

هر محصول ویژگی ها و مشخصات خاص مربوط به خود را دارا می باشد که قبل از هر گونه بررسی فنی مالی طرح لازم است این خصوصیات به درستی شناخته شوند.
شناخت صحیح مشخصات و انواع مختلف محصول بدون تردید، راهنمای مناسبی جهت تصمیم گیری های لازم در انتخاب روش و عملیات تولید و محاسبات بعدی بوده و در بخش های مختلف مورد نیاز خواهد بود. در این ارتباط یکی از موثرترین روش های قابل استفاده، به کارگیری استانداردهای ملی و جهانی هر یک از محصولات می باشد. علاوه بر این جهت بررسی بازار است که روند صادرات به واردات محصول و مقررات آن شناخته شود.

کاربرد ماشین کودریزی مزارع نیشکر

نام محصول تولیدی این طرح ماشین کودریزی مزارع نیشکر می باشد که با توجه به وسعت زمینهای زیر کشت و لزوم استفاده از ماشین آلات کشت مکانیزه که دارای سرعت و قابلیت اطمینان بالا باشد، طراحی گردیده است و با در نظر گرفتن این که کود دهی مزارع نیشکر با سرعت و دقت کم انجام می شود که با در نظر گرفتن وسعت زیر کشت مزارع نیشکر عملاً کودهی دستی فاقد کار آرایی لازمی باشد.

شرکت تولیدی ادوات کشاورزی اراک با توجه به عدم وجود مشابه خارجی اقدام به طراحی و نمونه سازی کود ریز در مزارع نیشکر نموده است.

طبقه بندی ماشین های کودریزی نیشکر

کود ریز مزارع نیشکر با توجه به مشابهت نوع بذر و کود دارای تنوع کم بوده و محصولات متفاوت به صورت ساختاری و مکانیزمی نسبت به یکدیگر دارای تفاوت اندکی می باشند.

مشخصات فنی ماشین کودریزی نیشکر

نوع محصول: کودریز

نوع کود: فسفاته

زمان کود دهی: بعد از عملیات فاروزنی که در هر فارو دو ردیف کشت می‌شود.

فاصله مرکز تا مرکز فارو: ۱۸۰ سانتی متر

نوع نیرو محرکه جهت کود دهی: اعمال نیرور از چرخ دوار

نوع گیربکس: متغیر پیوسته

عرض کار دستگاه: ۵۵۰ سانتی متر

نوع کشت: پایناپل معکوس(کشت دو ردیفه)

نوع اتصال به کشنده: سوار شونده

نوع کشنده: تراکتور HP 110

وزن دستگاه بدون کود: ۶۵۰ کیلوگرم

حجم مخزن: ۵۰۰ کیلوگرم

ارتقاء دستگاه: ۱۸۳ سانتی متر

بررسی بازار فروش ماشین کودریزی نیشکر

با در نظر گرفتن نیاز مجتمع های کشت و صنعت جنوب که دارای سطح زیر کشت بالایی می باشند متقاضی اصلی این نوع ادوات هستند و تاکنون محصول فوق الذکر داخل کشور ساخته نشده است طراحی و ساخت محصول یاد شده از بازار نسبتاً خوبی برخوردار بوده و تولید انبوه آن عملاً باعث قطع وارادات خواهد گردید. ضمناً با در نظر گرفتن اینکه به دلیل ارزان بودن نیروی انسانی و قابلیت تدارک اکثر قریب به اتفاق اقلام مورد نیاز آن از داخل قیمت تمام شده محصول به مراتب پایین تر از قیمت محصول مشابه خارجی خواهد بود از نظر قیمت فروش نیز مشکل خاصی وجود ندارد.

بررسی روند واردات و صادرات دستگاه کودریزی نیشکر

تاریخچه استفاده از دستگاه نشان می دهد تاکنون عملاً کوددهی در مزارع نیشکر به صورت دستی انجام می شده. البته یک نمونه آمریکایی وجود داشت که اولاً خیلی کند عمل می کردهو عملاً از آن استفاده نمی شد و ثانیاً با توجه به تغییر در سیستم کشت نی از آن دستگاه نمی توان استفاده کرد.

نتیجه گیری

شرایط آب و هوایی مناسب و زمین های وسیع از نظر منطقه خوزستان توان بالقوه ای را برای کشت نیشکر بوجود آورده که با بهره برداری ساز آن می توان در تولید قند و شکر به خودکفایی می رسید با توجه این که حدود ۵۰ درصد از قند و شکر مورد نیاز کشور از خارج وارد می شود گسترش و توسعه کاشت نیشکر از اولویت های اصلی بخش کشاورزی بوده و سطح وسیعی از زمین های خوزستان در برنامه آماده سازی و کشت این محصول قرار گرفته است. بالا بردن سطح زیر کشت نیشکر ایجاب می کند تا ماشین آلات مناسب نیز مراحل مختلف کشت از مرحله آماده سازی زمین، کاشت، داشت و برداشت نیز تولید شود و در اختیار واحدهای کشت و صنعت قرار گیرد.

مکانیزاسیون در مزارع نیشکر یک امر حیاتی است. زیرا عملیات مختلف روی زمین به صورت متوالی بوده و بایستی در یک سیکل زمانی محدود به انجام برسد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح تولید ماشین کودریزی مزارع نیشکر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین ها

محصولات مرتبط

شما اینجا هستید :