بفرست برای دوستات :
131-22.JPGتحقیقات صورت گرفته توسط محققان دانشگاه جان هاپکینز نشان می‌دهد، کودکان در سنین پیش‌دبستانی و مهدکودک پیش از فراگیری ریاضی قادر به حل کردن جبر هستند. این پژوهش نشان می‌دهد، کودکان چهار تا شش ساله درحالیکه تازه شمارش اعداد را یاد گرفته‌اند، اما بطور طبیعی قادر به انجام مسائل جبر عمومی هستند.

به گفته «ملیسا کیبه» نویسنده ارشد این مطالعه، این کار بوسیله «سیستم شمارش تقریبی (ANS)» یا حس ذاتی تعداد و عدد انجام می شود.

سیستم شمارش تقریبی که حس عددی (number sense) نیز نامیده می‌شود، توانایی سریع برآورد کردن تعداد اشیاء در محیط‌های روزمره زندگی است.

هر کودک به همراه یک محقق در این مطالعه شرکت کرد؛ دو شخصیت تمساح و یوزپلنگ به کودک معرفی شدند که هرکدام دارای یک فنجان با مقدار نامشخص از اجسام بود.

به کودک گفته شد که به هر فنجان از اجسام روی میز افزوده می‌شود، اما کودک اجازه مشاهده تعداد اجسام درون هر فنجان را نداشت و فقط می‌توانست تعداد اجسام اضافه شده را ببیند.

سپس از کودک در خصوص تعداد اجسام موجود در فنجان یوزپلنگ و فنجان تمساح سوال شد؛ با نشان دادن محتویات یک فنجان، اکثر کودکان قادر به محاسبه مقدار اجسام در فنجان دیگر بودند که به نوعی توانایی آنها در حل جبر عمومی را نشان می‌دهد.

نتایج این پژوهش در مجله Developmental Science منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *