پرسپکتیو نقطه و پاره خط مستقیم

۹,۹۰۰ تومان

محصول باکیفیت

محصول با کیفیت

پرداخت امن و آنلاین

دانلود پس از پرداخت

ضمانت بازگشت وجه

ضمانت بازگشت وجه

امروزه در کارهای آموزشی در فن و در علم و هنر انواع اشکال و نقشه ها و عکس ها و تابلوها به میزان قابل توجهی مورد استفاده قرار می گیرند تمام اینها که اشیا اطراف ما را در روی سطح مجسم می کنند دارای موارد استعمال کاملا متنوعی می باشند .
مثلا برای هدفهای آموزشی و علمی به صورت تصاویر و اشکال و برای هدفهای صنعتی و ساختمانی به صورت نقشه های مهندسی–تکنیکی مورد استفاده هستند و همچنین به عنوان آثار صنایع مستظرفه بنا به محتوای خود ، بیننده را تحت تاثیر قرار می دهند .
هر شکل هر نقشه و یا تابلو از آمیزش مشروط نقطه ها و خطوط و رنگها در روی سطح به وجود می آید و این نقطه ها و خطوط و رنگها از روی اصول معین طوری تقسیم بندی می شوند که در بیننده تصور تماشای جسمی را که مورد نظر است به وجود می آورند . میزان وضوح و رسائی چنین تصوری بستگی به این دارد که تا چه حد فرم تصویر یا فرم واقعی در نوع آن مطابقت داشته باشد.
آموزش روش های ترسیم تصاویر اجسام بر سطح بحث هندسه ترسیمی را تشکیل می دهد. تمام روش های هندسه ترسیمی بر اصل تصویر بنا شده اند و این اصل بر اساس دریافت تصویر توسط شبکه چشم ادمی قرار دارد . هنگام ساختن تصایر اجسام مختلف رعایت دقیق اصول هندسه ترسیمی ضرورتی است که چه در کارهای آموزشی و فنی و چه در اثار هنری خود را نشان می دهد.
تصاویر ترسیمی را بسته به چگونگی روش کار، می توان به دو نوع اصلی تقسیم کرد :
شکل و نقشه
شکل تصویری است که در ایجاد آن فقط چشم و دست دخالت دارند و معمولا برای ساختن آن از ابزار خاص علمی استفاده نمی شود . شکل فقط بطور تقریبی می تواند با اصل مطابقت داشته باشد و به اندازه تصاویری که با روش های علمی دیگر ساخته می شوند دقیق نیست . شکل در کارهای آموزشی و فنی وقتی به کار می رود که لازم باشد اطلاعاتی عینی درباره فرم شئی و تناسب اجزا آن داده شود . تابلوهایی که جزء آثار هنری رئالیستی به شمار می ایند اغلب دارای طرح متکی بر اصول علمی هستند .
نقشه تصویری است از چشم که به کمک ابزار نقشه کشی و با رعایت دقیق اصول مبرهن تهیه شده باشد و نقشه اطلاعات دقیقی درباره جسم چه از نظر فرم وجه اندازه های آن ، در اختیار ما می گذارد و بیشتر درکارهای فنی و آموزشی به ویژه آموزش علوم فنی بکار می رود . در نقشه شباهت کامل تصویر با اصل معمولا در درجه دوم اهمیت قرار دارد .
علاوه بر دو نوع تصویر یاد شده یعنی شکل و نقشه که از راه ترسیم به دست می آیند و در بحث هندسه ترسیمی داخل اند تصاویر فتوگرافی نیز موارد استعمال زیادی دارد .
اساس هندسی تهیه عکس نیز بر اصل تصویر قرار دارد . عکس تصویر هر چیز را کاملا مطابق با اصل آن نشان داده و تناسبات اندازه ای اجزا آن را به طور کامل و دقیق باز گو می کند . لیکن روش تهیه عکس با روش های ترسیمی ارتباطی ندارد و بدین سبب مستقیما مقوله ای در آموزش هندسه ترسیمی به شمار نمی آید .
توانایی ترسیم اشیای پیرامون ما برای صاحبان حرف مختلف ضروری است . معلومات و ملکات اولیه را در این مورد باید در مدارس و در درس هائی چون هندسه – فیزیک – طبیعی و غیره فرا گرفت .

فهرست:
مقدمه
شکل و نقشه
راهنما
اطلاعاتی کلی
پرسپکتیو نقطه
پرسپکتیو پاره خط مستقیم

تعداد صفحات : ۲۴
نوع فایل : ورد ۲۰۰۳ (.doc)
حجم فایل : ۱٫۲۱ مگابایت

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسپکتیو نقطه و پاره خط مستقیم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین ها

محصولات مرتبط

شما اینجا هستید :