ارزش طبی ورزش

۲۱,۰۰۰ تومان

محصول باکیفیت

محصول با کیفیت

پرداخت امن و آنلاین

دانلود پس از پرداخت

ضمانت بازگشت وجه

ضمانت بازگشت وجه

در جهان پر آشوب کنونی که مشروبات الکلی و مواد اعتیاد آور مانند مخدرات و دخانیات مانند افعی خطرناک در کمین جوانان نشسته و مغز و رگ و پی آنان را هدف قرار داده است تا زهر کشنده خود را در اعماق بدن فرو ببرد و رمق حیاتی شان را بمکد و روح و جسمشان را یک جا بر باد دهد . و در جهانی که با پیشرفت علوم و فنون رنگ ها و نیرنگ ها نیز تغییر قیافه داده و از لباس کلاسیک خود خارج شده و به طرز جدید رخ می نمایند اگر جوانان قدرت بدنی کافی و سرگرمی سالم نداشته و به خوبی ارشاد نشوند چه بسا که در دام، دام گستران بیفتند که رهائی از آن مشکل توان بود . اگر جوانی به گرداب مخوف انحراف بیفتد و در آن دست و پا بزند گناه آن لااقل قسمت عمده آن به عهده بزرگان و دولتمردان است که چراغ هدایت را فرا راه جوان قرار نداده اند و به علاوه علاج واقعه را قبل از وقوع نکرده اند . بیکاری ، بیعاری و تنبلی و سستی وسایلی هستند که جوان را بسوی انحطاط سوق می دهند . راه های مختلفی برای رشد و تعالی فکری و روحی و جسمی جوان وجود دارد که می توانند وی را از گزند حوادث و انحرافات مصون دارند که یکی از عمده ترین و ارزنده ترین آنها ورزش است.

ورزش نه تنها تن انسان را سالم و قوی نگه می دارد بلکه روح وی را نیز قوت و نیرو می بخشد . مهربانی ، وفا و صمیمیت را در وی پرورش می دهد . جوانی که تن وی سالم است و اوقات فراغت خود را در میدان های ورزش می گذراند فرصتی نخواهد داشت تا به انحرافاتی که در دوران جوانی رخ می دهد فکر کند .
یکی از پر سودترین سرمایه گذاری در هر کشور سرمایه گذاری در امر ورزش است که می تواند هم از بیماری ها و اعتیادات مخرب و هم از پر شدن بیمارستان ها و زندان ها بکاهد . امید است توجه بیشتری در این امر مبذول شود تا امر ورزش گسترده یابد .

نکاتی چند درباره مسائل جسمی و فیزیولوژیکی ورزش مدارس

نظر پزشکان تربیت بدنی و مربیان ورزشی در مورد اثر ورزش در رشد بدن در سال های اخیر تغییر کلی یافته است، سابق براین عده زیادی براین باور بودند که فشار زیاد ورزش در جوانان ممکن است باعث بعضی اختلالات در ارگانیسم آنان بشود ، ولی بر طبق تحقیقاتی که امروزه در کشورهای مختلف جهان شده است، این نتیجه بدست آمده که ورزش اگر بطور سیستماتیک و منظم انجام بگیرد، دستگاه قلب و عروق و سایر دستگاه های بدن جوانان مانند دستگاه های اعضای اشخاص بالغ برای (( استرس )) آمادگی پیدا کرده و تطابق می یابند، بطوریکه در مقابل استرس ها و فشارهای زیادتر از آنچه که سابقاً قابل تحمل نمیدانستند، مقاومت نماید و لذا محافل علمی و ارتوپدیک را عقیده بر این است که ورزش مدارس هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی باید رشد و بهبود یابد. اگر حرکات جسمانی کودک کم باشد ، سیستم بدنی و طرز ایستادن و راه رفتن وی دچار تغییرات نامطلوب خواهد شده.
در زیر بعضی از مسائل جسمی و فیزیولوژیکی ورزش در مدارس را یاد آور میشویم.

ناهمگونی ورزشکاران :

نادرست است که کودکان و جوانان دانش آموز از لحاظ قدرت جسمی و حرکتی ، یکنواخت و همگونی باشند، بلکه هر کدام از آنان دارای قدرت و استقامت متفاوت هستند. آیا علل عمده این اختلاف زیاد، مربوط به رشد آن است و یا علل دیگری نیز وجود دارند؟ اگر جوانان برحسب سن و جنس طبقه بندی شوند باید عوامل زیر را در نظر بگیریم :

۱- عوامل ارثی :

امروزه هیچگونه شکی در قوانین ارثی وجود ندارد . گرچه ارثی بودن مسائل جسمی و روانی از زمان های بسیار قدیم شناخته شده است ، ولی در چند دهه اخیر این مطلب بطور علمی به ثبوت رسیده است . محققاً ژن ها و یا عوامل ارثی در رشد جوانان تاثیر بسزائی دارند . ژن ها باعث انتقال یکی از آثار ارثی از پدر و مادر به طفل میشود، بنابراین مقداری از تفاوت جوانان در امر ورزش مربوط به آثار ارثی است. اما تأثیر عوامل ژنتیکی در رشد دستگاه حرکتی بدن کاملاً روشن نیست ، ولی به هر حال عوامل ژنتیکی یا ارثی تأثیر بسیار در استقامت و قدرت بدنی هر شخص دارند و حتی کفایت و قدرت دستگاه حامل اکسیژن در تحت شرایط (( استرس )) به مقدار زیاد بوسیله قانون ژنتیکی مشخص میشود…

فهرست محتوا :

مقدمه
نکاتی چند درباره مسائل جسمی و فیزیولوژیکی ورزش مدارس
ناهمگونی ورزشکاران
۱-عوامل ارثی
۲-خصایل و طبیعت بیولوژیکی ورزشکاران
۳- عوامل اجتماعی و اقتصادی
۴-سطح تربیتی و مهارت
آیا در رشد تأثیر منفی دارد؟
۱-توان رشد
۲-رشد اسکلت یا استخوان ها
۳-دستگاه حامل اکسیژن
خطر ورزش و تمرین زیاد در مدارس
خطر مجروح شدن
خلاصه
اثر ورزش بر برخی از اندام های بدن
خستگی
آمادگی و سازش جسمانی برای اقسام ورزش ها
اثر سلامت بدن در آمادگی جسمی برای ورزش
اثر بر سلامت کسانی که حرکت زیاد نمی کنند
اثر فیزیکی
اثر در دستگاه عصبی
تکمیل و پیشرفت حرکات در ورزش
جلوگیری از جراحات ورزشی
خستگی مفرط یا ته کشیدن قوا
ورزش نوعی طب پیش گیری است
اثر کم حرکتی
اثر در دستگاه تنفس
غدد مترشحه داخلی
ورزش و دستگاه اعصاب خودکار بدن
بیماری هائی که بعلت ورزش نکردن و کم حرکتی بوجود می ایند
ورزش های نرم
نتیجه
منابع و ماخذ

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ارزش طبی ورزش”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین ها

محصولات مرتبط

شما اینجا هستید :